Nuffnang Ads

Sunday, July 31, 2011

Dia Sorang Ada Body

Saya kurang gemar nak membaca majalah-majalah yang menjurus kepada dunia hiburan ni. Dulu masa sekolah boleh lah kan. Sekarang dah remaja saya dah tak berminat nak ambik tahu beria-ria. Kalau ada pun baca yang tergantung kat luar kedai bawah ofis saya tu je. Baca muka depan jelah. Takkan nya saya nak membazir duit beli majalah-majalah tu. Lebih baik saya beli majalah Pa&Ma kan?

Sebenarnya tadi saya lepak kat bilik maid kakak saya. Adalah satu majalah ni. Ala majalah yang suka sangat nak tunjuk gambar artis perempuan seksi. Minat nak baca sangat tu takde tapi sekadar nak tengok apa isinya. Saya selak punya selak punya selak. Nasib baik saya perempuan. Kalau saya lelaki mesti kejap saya tarik nafas kejap tahan nafas kejap semput kejap sesak dada. Saya peliklah dengan diorang ni. Cukuplah dengan berbaju seksi tu. Tak payahlah beria-ria sangat nak ambik gambar dalam swimming pool ke. Faham-fahamlah kan kalau baju dah basah tu macam mana? Lepas tu sekadar menutup ala kadar je. Senang cerita kalau kita tarik sikit nampak dan kalau kita selak sikit pun lagilah nampak.  Saya yang perempuan ni memang menyampahlah bila tengok. Tapi orang lelaki? Satu hari satu malam lah kot dok tenung majalah tu.

Nak seksi tak payahlah buh dalam majalah sampai semua orang nampak. Satu Malaysia ni tengok. Macam mana dengan persepsi family diorang agaknya eh. Saya tak tahu apa yang diorang kejar sangat sebenarnya. Tapi pada saya sendiri akan anggap diorang tu semua nak publisiti murahan dan nak cepat popular. Atau pun mungkin nak tarik perhatian VIP yang ada kat negara kita ni. Kalau ada rezeki dapatlah jadi mak datin ke mak sri ke. Agaknya lah kot. Lepas tu saya tengok bukannya artis popular pun. Entah siapa-siapa entah yang memang kita tak kenal langsung.

Saya memang bukan orang yang setiap masa hidup dalam serba kemodenan. Ada masanya saya juga punya khilaf sendiri. Kadang-kadang saya pun terlanjur perbuatan tapi janganlah sampai keterlaluan. Nanti kalau jadi sesuatu yang buruk pada kita jangan pulak kita nak salahkan orang lain. Salahkan lah diri sendiri sebab jadi penyebab orang lain meleleh hingus dan menitik-nitik saliva bila tengok body kita. Macam kita sorang ada body.

0 comments: