Nuffnang Ads

Wednesday, July 20, 2011

Saya Sangat Takut


Ni yang saya malas nak log in facebook ni. Bila tengok status kawan-kawan yang mengalami simptom-simptom yang sama seperti saya. Saya jadi panik seketika. Saya jadi ketakutan, kegelabahan, kerisauan dan kefobiaan bila diorang semua bercerita tentang masalah dan pengalaman sakit bila kandungan ada problem, bila perut dah besar, bila dah nak bersalin dan bila tengah bersalin! Saya rasa macam nak ketuk kepala dengan keyboard~

Kenapalah diorang nak cerita pengalaman-pengalaman tu semua. Saya rasa macam nak garu kepala tak habis-habis daripada tadi. Terbayang-bayang macam mana kalau kena kat saya. Ada yang tekanan darah rendah lah. Ada yang kencing manis lah. Ada yang keluar masuk wad lah. Ada yang mungkin lahir tak cukup bulan lah. Ada yang cerita sakitnya memang terlalu sakit takde yang tak sakit melainkan sakit belaka. Ada yang tunjuk gambar kaki bengkak. Ada yang tunjuk gambar perut dia sangat besar! Woahh~

Semua itu benar-benar memberikan saya penderaan mental. Daripada dulu dulu dulu lagi saya memang takut bersalin. Sebab saya terbawa-bawa cerita hantu Thailand 'Neng Nak'. Sejak tu saya jadi fobia dan takut dan trauma dan terngiang-ngiang dan terbayang-bayang. Arghh kejamnya dunia ni sebab buat filem macam tu! Eeee bodo tau.

Boleh tak bersalin pejam mata lepas tu Tinggg! Ehh baby dah keluar! Yeayy~

0 comments: