Nuffnang Ads

Friday, July 15, 2011

Too Many To Keep


Terlalu banyak yang saya pendam. Terlalu banyak yang saya rahsiakan. Bukan mudah sebenarnya sebab memendam macam tu boleh buat saya jadi gila. Boleh buat saya tertekan. Stress and mental torture. Mahu bercerita dengan kawan tapi saya tak nak disalah ertikan. Mahu bercerita dengan keluarga tapi saya tak nak diketawakan. Di sini. Di sini tempat saya bercerita. Bercerita sesuka hati saya. Bercerita tentang apa saja yang saya suka. Namun bukan semuanya bisa saya nyatakan di sini. Sekadar yang mampu. Mungkin kerana itu saya dijadikan sebagai seorang wanita. Bahu sekecil ini terlalu kuat untuk menanggung segala beban yang datang. Itu kelebihan saya mungkin.

Saya tak boleh melepaskan marah saya pada sebarangan orang dan tempat. Saya harus memikirkan keadaan diri saya sendiri. Saya tak mahu segala emosi dan perasaan yang tidak baik mempengaruhi baby saya. Apa juga keadaan saya biarlah saya seorang yang tanggung. Walaupun saya tahu waktu ini dia turut sama merasakan apa yang saya rasa. Hanya belaian dan usapan di perut yang mampu saya berikan untuk menenangkan hati. Seolah-olah memberitahu yang saya tak apa-apa. Hanya mampu berbisik di dalam hati bercerita tentang perasaan. Berkongsi rasa sedih kerana hanya dia yang saya punya.

0 comments: