Nuffnang Ads

Tuesday, July 19, 2011

I Need 24h Sleep


Saya selalu cakap pada diri saya hari-hari 'aku nak tidur awal malam ni! aku nak rehat cukup-cukup!'. Hari-hari saya ingatkan diri saya. Tapi lagi banyak saya cakap macam tu. Lagi banyak saya ingatkan diri saya macam tu. Lagi lewat saya tidur. Lagi tak cukup rehat saya.

Sekarang bukan macam waktu bujang dulu. Saya boleh tak tidur satu malam hanya kerana dok tengok webcam yahoo messenger. Saya boleh tidur lambat sebab balik lewat keluar dating sampai pukul 1 pagi lepas tu sampai rumah sambung chatting lagi. Saya boleh tak tidur sebab nak tunggu tanaman-tanaman saya kat facebook masak sebab takut kena curik atau nanti dia layu jadi saya yang rugi sebab kena beli benih baru.

Dalam waktu sekarang saya betul-betul perlukan waktu rehat dan tidur yang cukup. Tapi keadaan tak berapa mengizinkan. Saya sampai rumah sudah waktu Maghrib, siapkan apa yang patut lepas tu nak kena masak untuk makan malam (baru nak start balik sebenarnya..). Sebelum ni lagilah lewat sampai rumah sebab mesti pergi makan kat luar dulu disebabkan keadaan tekak dan kesihatan diri yang tak membenarkan saya untuk memasak sendiri. Sebenarnya kalau boleh pukul 10.00 malam saya nak masuk tidur dah. Tapi dalam sesetengah keadaan saya perlu fikirkan orang lain juga. Saya tak boleh selfish. Sesekali kita perlu layankan minat orang yang tersayang. Walaupun dengan mata yang sekejap terpejam sekejap tercelik.

Hasilnya, saya sangat mengantuk pagi ni. Help~

0 comments: