Nuffnang Ads

Monday, July 18, 2011

Confirm Itu Pqot

Daripada hari tu saya berasakan sesuatu bila tengok si Iqa Mentor ni. Saya rasa macam pelik. Saya rasa macam pernah tengok budak ni. Sungguh tak tipu. Tapi saya tak pasti betul atau tak. Kenapa saya tak pasti? Sebab ada beberapa faktor yang menyebabkan saya macam yakin tak yakin je itu adalah Iqa @ Pqot.

Pagi ni bila saya selak suratkhabar ada cerita tentang dia. Saya belek punya belek muka dia. Isk memang Pqot lah tapi saya masih tak sure. Saya pulak memang tak pernah follow program Mentor tu. Jadi saya tak boleh nak bezakan suara dia dengan Pqot yang saya kenal. Saya cuba search lagi kat Google dan saya jumpa facebook dan twitter dia. Kat facebook tu saya masih was-was walaupun saya nampak ex-college mate saya dok like kat fanpage dia. Tapi bila saya tengok kat twitter memang confirm itu adalah Pqot. Sebab dia menggunakan nama Pqot tu kat twitter. Itu yang membuatkan saya pasti. Kalau dia guna nama komersial Pqot mesti saya dah cam daripada awal lagi.

Pqot yang saya pernah kenal kat kolej dulu tak macam sekarang. Sekarang dah pandai pakai dress, mekap cantek-cantek, rambut curly-curly dan nampak lebih feminin. Dulu dia comot je orangnya. Gaya pun ganas je pakai gelang lah kuku hitam lah. Rambut kusut masai, baju pun sesuka hati dia. Boleh kata lagi banyak hitam daripada kaler lain. Saya ingat lagi rambut bertingkat-tingkat dia. Sesuka hati dia je nak buat pesen apa. Kalau sekali tengok dia macam tak campur orang sangat. Macam pendiam dan pemalu je. Kitorang pernah panggil dia masuk bilik lepas tu suruh nyanyi lagu Karma by Cokelat sambil main gitar. Lepas tu dia nyanyi lagu Zombie by Cranberries. Kitorang tengok dan dengar dengan penuh terkesima sebab suara dia memang sedap dan sebijik dengan penyanyi lagu tu. Sejak tu kalau kolej ada apa-apa event mesti dia dengan group dia yang akan perform. Dia ni pulak bukan jenis yang suka band jiwang. Kalau kita tengok kat friendster dia saya pun tak tahu, tak faham dan tak pernah dengar band-band yang dia tulis kat Music / Interest dia. Semuanya jenis yang macam alternatif, rock, metal dan lain-lain.

Saya pernah tanya dia kenapa dia tak try apa-apa ujibakat. Tapi masa tu dia cakap dia tak minat. Dia minat untuk main biasa-biasa je. Kenyataan dia tu memang selari dengan apa yang saya baca dalam suratkhabar tadi. Mentor adalah ujibakat pertama yang dia cuba. Mungkin masa tu dia rasa dah minat untuk lebih serius kot. Dan kenyataan yang keluar daripada mulut dia tu pun bukan baru tapi dah 7 tahun berlalu. Masa kan boleh mengubah manusia. Kali terakhir saya pernah berinteraksi dengan dia pun dalam friendster tapi entah berapa tahun yang lepas. Apa pun saya memang akui suara dia yang saya pernah dengar lebih 6 tahun dulu memang best. Sekarang mestilah lagi best kalau tak takkan Edry boleh pilih dia jadi Mentee.

0 comments: