Nuffnang Ads

Thursday, July 14, 2011

Cerita Tentang Cemburu


Perempuan dengan cemburu. Bagaikan aur dengan tebing. Umpama isi dan kuku. Seperti udang favourite saya dan sotong favourite dia. Beritahu saya perempuan mana yang tak punya rasa cemburu. Isteri-isteri Salleh Yaakob? Ohh jangan nak terkeluar topik sangat. Nanti saya pulak yang cemburu. Sebab saya tak suka topik cemburu yang melibatkan bermadu atau kahwin ramai. Tiang besar sebelah meja saya ni boleh pecah 8 kena karate.

Ini cerita tentang cemburu sesama jenis. Perempuan dengan perempuan. Bukan hubungan songsang okay. Tapi apa yang saya faham dengan statement 'every girl is jealous of someone' tu adalah lebih kepada physical appearance / imej / paras rupa. Itu normal pada pandangan mata saya. Cemburukan sesuatu yang lebih cantik dan menyerlah daripada diri sendiri. Tapi jadi tak normal kalau cemburu sampai dengki lepas tu iri hati lepas tu ada niat nak pergi cucuk perut dia dengan garfu.

Percayalah setiap kali hati kita berkata-kata 'kenapalah aku tak cantik macam perempuan tu', 'bestnya kalau dapat pakai baju macam dia tu', seronoknya kalau dapat berpakaian hot macam makwe tu' atau pun 'aku nak jadi macam dia lah', sebenarnya ada lagi perempuan lain yang berada di sekeliling kita pun berfikiran macam tu jugak. Diorang pun rasa benda yang sama bila melihat kita. Sama ada secara sedar atau tak itulah sebenarnya. Kita takkan pernah berhenti daripada merasa cemburu.

Kita terlalu mencari kelebihan yang ada pada orang lain tanpa menyedari kelebihan yang ada dalam diri kita sendiri.

0 comments: