Nuffnang Ads

Monday, July 18, 2011

Masak-Masak

Hari ini saya kembali teruja melihat website resipi-resipi yang saya follow daripada hari tu lagi. Macam-macam resipi yang saya dah copy & paste. Memanglah saya akui saya tak seterror mak saya tapi saya rajinlah jugak nak cuba itu ini.

Masa mula-mula kahwin hari tu saya rajin sangat masak kat rumah. Boleh kata hari-hari lepas balik kerja terus masak 3 lauk untuk makan malam. Ada je idea dan resipi yang saya nak cuba. Tengah malam kalau rajin pun saya masak lagi. Cekodok ke cendawan goreng ke. Saja nak bagi dia gemok. Lepas tu kena puji kalau sedap. Tapi hari-hari memang kena puji pun. Sengih jap~ Jangan ada yang cakap dia cuma nak ambik hati saya eh. Tapi sejak preggy ni saya jadi takde mood nak masak. Tak boleh bau sangat masak-masak ni. Kesian dia kena makan kat luar je walau pun pernah terkeluar daripada mulut dia yang dia rindukan masakan saya. Touching jap~

Hari ni saya survey lagi apa-apa resipi yang saya nampak macam sedap sangat. Oh sangat banyak. Tunggu nak print out je ni. Kalau saya malas saya takkan masak nasi sebab nanti nak kena fikir lauk dan sayur apa nak masak. Jadi kalau nak mudah saya buatlah nasi goreng ke mee goreng ke apa-apa yang goreng ke. Cuma lauk yang dah tak dibenarkan sejak saya preggy ialah Ayam Coke. Kalau nak buat pun dia jelah yang makan. 

Sangat sedap tau resipi Ayam Coke tu. Pelik kan nama resipi tu? Saya mengaku saya jarang buat masakan yang kita selalu buat kat rumah macam masak taucu ke masak kicap ke. Bila dah tengok resipi kat website ni kebanyakan resipi ada yang pelik-pelik atau pun banyak yang kat kedai contohnya masak halia, masak paprik, masak kuali dan lain-lain. Dia selalu tengok pelik masakan saya tu tapi bila tengok dia makan bertambah lepas tu saya saja je buat-buat tak tahu padahal dalam hati dok tunggu bilalah dia nak puji masakan aku ni. Barulah saya senyum sampai ke telinga.

0 comments: