Nuffnang Ads

Saturday, July 30, 2011

Saya Benci, Saya Fedup

Kenapa orang suka ajar kita buat benda yang dia tak suka? Saya tak suka sebenarnya untuk buat benda yang orang tak suka tapi bila sikap dan perangai orang tu dah lebih-lebih seolah-olah nak mencabar kesabaran saya. Serta merta saya akan berdendam dan menunggu masa untuk hari pembalasan.

Nasihatlah. Katalah. Pujuklah. Supaya saya jangan berdendam atau tak baik nak berdendam atau jangan suka berdendam. Orang lain tak tahu dan tak rasa apa yang saya rasa waktu ini. Saya dah bosan sebenarnya. Saya dah fedup asyik nak bagi muka. Asyik nak bagi peluang yang sama. Tapi orang tak pernah nak appreciate apa yang kita dah bagi. Tak pernah nak pandang apa yang kita dah buat.

Memang sesungguhnya dendam saya disertakan dengan seribu perasaan benci. Benci yang teramat sangat. Saya benci bila orang langsung takde perasaan. Saya benci bila orang tak ambik peduli tentang perasaan saya. Saya benci bila orang buat bodoh dengan perasaan saya. Dan saya lagi bertambah benci bila saya dapat tahu yang dia lebih pentingkan perasaan orang lain. Dia lebih suka melayan perasaan orang lain. Dia lagi suka gembirakan orang lain daripada saya sendiri. Apa yang ada dalam hati saya sekarang ni cuma perasaan benci dan fedup yang melampau. Saya akan balas balik. Tapi saya balas senyap-senyap je. Saya akan buat benda yang sama macam mana dia buat pada saya. Malah lebih teruk lagi. Saya peduli apa. Saya dah penat nak pura-pura.

Sesungguhnya entry ini ditulis dalam keadaan saya yang sangat marah.

0 comments: