Nuffnang Ads

Friday, July 1, 2011

Aku Sebuah Tupperware

Saya baru saja lepas membelek-belek satu katalog jenama Tupperware ni. Entah dari mana datangnya saya jumpa masa tengah kemas-kemas meja saya. Yang pelik tu ada katalog produk tu dalam ofis saya ni. Siapa pulaklah tuan punya katalog tu. Kat sini semuanya lelaki. Hah saya tahu ni mesti kerja si Jamil. Bukan main sakan lagi dia beli barang tu minggu lepas sampai beratus ringgit.

Saya tak tahu kenapa saya tak berminat dengan barang-barang macam tu. Saya pelik kalau tengok orang perempuan sanggup habis beratus-ratus ringgit untuk beli bekas yang ada macam-macam kaler tu. Tapi kalau berhabis kat baju, seluar ngan kasut saya tak pelik lah. Kaler-kaler tu yang memang sangat menarik perhatian sebab dia comel-comel kan. Lepas tu ada macam-macam saiz dan bentuk. Memang menarik tapi kenapa saya tak tertarik eh?

Dulu kawan saya pernah cakap mungkin sebab saya belum kahwin kot. Jadi kuranglah nak menggunakan bekas-bekas tu. Tapi sekarang saya dah kahwin pun sama je. Yelah mungkin tak merasa lagi untuk duduk kat rumah sendiri. Agaknya lah kan. Sebab tu saya tak sabar tunggu dapat rumah kat Putrajaya tu. Bukan sebab nak beli Tupperware tapi nak rasa betul-betul macam mana membina kehidupan dengan keluarga sendiri. Masa tu nanti barulah saya beli Tupperware banyak-banyak kot. Beli kaler pink ngan biru je. Pink untuk saya. Biru untuk dia. Ehh?

Saya teringat Tupperware kakak saya kat Bukit Naga. Saya tak tahu kenapa dia punya gila beli produk tu dulu. Macam-macam bentuk ada. Tapi lepas dia pindah Shah Alam, dia tinggal bekas-bekas tu dan sudahnya menjadi santapan si Titi lah. Mereka beramai-ramai meninggalkan bekas gigi mereka di penutup-penutup bekas tu. Begitulah nasibnya 'Aku Sebuah Tupperware'.

Aku pun tak faham entry ni cerita pasal apa. Hahaha.

sumber gambar daripada tupperwarefactory.blogspot.com
(mata macam pelangi bila tengok gambar ni..cantik..)

0 comments: