Nuffnang Ads

Tuesday, July 19, 2011

Tuna & Roti


 

Ini adalah makanan kegemaran saya sejak beberapa hari yang lepas. Makan dengan roti je dah cukup. Saya pun tak tahu kenapa selera saya cukup kencang dengan tuna roti ni. Setakat ni dah hampir 3 bekas tuna saya habiskan. Mungkin sebab doktor cakap saya kena banyakkan makan ikan untuk dapatkan protein. Haa ni kira protein la kan. Kalau saya muak dengan tuna mayonnaise saya makan tuna yang pedas pulak.

Tuna ada menyimpan satu sejarah dalam hidup saya. Waktu tu seminggu saya di kolej hanya bertemankan tuna dan roti sahaja sebagai alas perut. Pagi tuna tenghari tuna petang tuna malam tuna. Semuanya kerana paras kewangan yang dah melebihi tahap kritikal dan layak masuk ICU. Waktu tu tuna lah yang jadi penyelamat saya daripada kelaparan dan kekurangan zat makanan. Walaupun saya jemu dan muak tapi keikhlasan ketika makan tuna dan roti waktu tu memang tiada tolok bandingnya. Tahniah kepada diri saya sebab berjaya mengharungi susah payah pahit getir satu waktu dulu.

Sekarang, walaupun di rumah saya ada nasi lauk ayam. Tapi saya tetap berselera nak makan tuna dan roti ni. Mungkin ini cuma sekejap saja. Macam musim salji kat Korea jugaklah. Sampai masanya nanti tukar musim lain pulak. Nanti bila sampai masa saya dah boring dengan tuna ni, saya cari makanan lain.

0 comments: