Nuffnang Ads

Tuesday, July 12, 2011

Kerana Coleslaw

Setiap kali saya nakkan sesuatu mesti time tu lah benda tu takde. Tak jumpa lah, tak buat lah, dah habis lah. Kenapa dunia ni terlalu kejam?? Saya bukan nak benda yang susah. Saya cuma nak coleslaw je. Coleslaw yang macam kat KFC tu. Yang selalu ada kat chicken chop tu lah. Tapi mak saya tak bagi makan KFC. Jadi saya terpaksa cari alternatif lain.

Sejak akhir-akhir ni fikiran saya selalu terbayangkan western food. Hari tu saya nampak orang makan chicken chop. Saya cakap dengan dia yang saya nak tapi saya takut tak habis. Sebab sebelum tu kitorang dah makan nasi. Tapi dia cakap makan je sebab nasi saya pun tak habis sebab lauk tak sedap. Udang favourite saya terlebih kunyit + masin. Jadi untuk memberikan keadilan pada tekak dan perut saya. Saya cuma order fries je. Selalunya fries cuma dengan sos dan mayonis je kan tapi saya mintak nak coleslaw sekali. 

Masuk je kereta dengan penuh lahapnya saya terus makan. Masa tu nikmat makan memang 'tidak syak lagi!'. Dengan fries panas makan sekali dengan coleslaw tu memang couple yang sangat match. Saya makan macam orang yang tak pernah makan coleslaw. Tapi saya frust sebab dia bagi sikit je. Patutnya saya mintak 3-4 bekas baru cukup. Tu pun sikit pun saya tak bagi kat dia. Saya makan sorang. Dan sekarang ni saya nak makan coleslaw lagi. Saya nak ajak dia pergi kat kedai tu lagi tapi agak jauh dari rumah. Semalam try makan kat restoran lain tapi dia tak buat coleslaw! Dia cuma buh mayonis pastu tabur carrot dengan kacang pis. Selera saya terus hilang tapi terpaksa makan jugak sebab dah lapar. Sepatutnya kitorang pergi kat damansara tapi sebab saya tak sampai hati tengok dia penat drive, maka dengan berat hati tapi ikhlas saya request untuk pergi yang dekat-dekat je. Tapi hasilnya saya masih ngences.

Hari ni saya tak tahu lagi macam mana. Kalau dia penat saya nak offer diri untuk drive pergi restoran hari tu. Demi 4 bekas coleslaw yang akan saya mintak nanti. Apa saja untuk perut saya.

0 comments: