Nuffnang Ads

Thursday, July 28, 2011

1st Great Moment

Selasa lepas saya dipaksa oleh Nad untuk pergi ke Seremban ikut tengok show kat hospital. Katanya moh ler kita pegi cari duit lebih nak raya ni. Show kat hospital? Okay saya pun pelik sebab fikir tak mengganggu ke pesakit-pesakit kat sana? Tapi since diorang yang mintak show dan tempat semua dah ditentukan jadi saya percaya itu bukan satu masalah dan kalau ada masalah pun sememangnya itu bukan masalah kita kalau berlaku apa-apa. Segala risiko ditanggung oleh mereka.

Sampai kat sana saya jadi tension bila tengok parking kereta yang macam parking sardin. Saya tak tahu macam mana pekerja kat sini boleh tahan dengan suasana sesak macam tu. Keliling hospital tu memang penuh dengan kereta sahaja. Tepi jalan kereta, tepi divider kereta, tepi bangunan kereta. Sana sini kereta. Kitorang terus park kereta dan kemudian ada kemudahan bas kecil atau shuttle untuk bawa kita ke unit atau bahagian mana yang kita nak. Sebab kalau tengok parking tu memang agak jauh dan dalam keadaan panas terik macam tu saya cakap dengan Nad 'tolong jangan buat kerja gila nak seksa aku untuk berjalan kaki panas-panas macam ni'. Okay nasib baik ada pakcik bawak shuttle tu. Macam geng bas sekolah pulak rasanya.

Bagi saya yang sangat biasa dengan keadaan hospital daripada kecik lagi memang tak peliklah bila tengok manusia seramai-ramainya macam tu. Hospital kerajaan katakan. Perkhidmatan percuma yang diberikan sangat menarik perhatian. Apa je yang percuma memang menarik perhatian kita kan? Hehe. Bila saya pergi ke kawasan show, pusing-pusing, cari makanan saya ternampak gerai jual baju baby. OMG! OMG! OMG! Sangat comel. Kenapalah baju dia kecik-kecik sangat ni? Rasa macam nak dodoi-dodoi baju tu walaupun takde yang memakai. Mulanya saya dah nampak 2-3 baju yang saya rasa memang confirm saya beli tapi disebabkan kat tangan ada makanan jadi saya decide untuk makan dulu dan datang balik kemudian. Tapi boleh agak kan? Bila saya datang balik baju tu dah takde! Saya hampir-hampir mengaum kat gerai tu tapi saya berjaya control. Frust tak terhingga sampai rasa macam nak jirus tokey gerai tu dengan minyak tanah lepas tu buat-buat terbaling mancis. Akhirnya saya cuma dapat beli satu je. Baju tu sangat kecik sangat comel sangat cute sangat adorable. Saya cakap dengan Nad baju tu akan jadi baju kenangan sebab itu adalah baju baby pertama yang saya beli. Tak sabar nak tunjuk kat daddy.

Bila balik saya terus tunjuk baju tu kat dia. Dia pun teruja tengok dan terus ambik baju tu lepas tu letak kat lengan kiri buat-buat macam tengah dodoi baby nak tidur. Lepas tu esok paginya saya pulak yang buat macam tu konon-konon tengah dukung baby. Teruja! Teruja! Teruja!

Alhamdulillah untuk perasaan ini.

0 comments: