Nuffnang Ads

Tuesday, July 12, 2011

Ketawalah Lagi


Awak tahu apa maksud ayat di atas? Sebelum tu saya nak tanya. Awak kanak-kanak ke orang dewasa? Saya? Saya remaja. Baru 22 tahun. Sekian. Soalan lanjutan tidak dibenarkan. Simpan je dalam hati korang.

Ayat tu kata kanak-kanak mampu ketawa sekurang-kurangnya 400 kali sehari sedangkan orang dewasa cuma 15 kali sehari sahaja secara puratanya. Cerianya kanak-kanak itu. Untuk kita-kita aje! Tapi kalau kita fikir balik memang logik pun. Diorang manalah ada masalah macam awak yang dah dewasa. Mana ada nak fikir pasal masalah tempat kerja, bos garang, bos kedekut, bos suka ngurat seketeri dia, sewa rumah, bil telefon, loan kereta, loan PTPTN. Tu belum kira kalau isteri gila shopping. Lampin anak susu anak. Kalau ada skandal? Sudah! Cerita tentang skandal diharamkan dalam entry ni. Seronoknya jadi kanak-kanak kan?

Tapi orang dewasa macam awak? Banyaknya benda nak fikir kan. Sampaikan kadang-kadang kita takde masa untuk diri sendiri. Apa lagi masa untuk orang lain. Sampai kita lupa macam mana nak ketawa. Kita lupa untuk hiburkan diri kita sendiri. Kritikal sungguh kalau nak dikira perbezaan kat atas tu. Beratus-ratus jarak dan bezanya. Saya pun tak tahu nak cakap macam mana. Sebab kadang-kadang saya sendiri ketawa tak sampai 15 kali sehari. Errr~

0 comments: