Nuffnang Ads

Tuesday, July 26, 2011

Jangan Tak Ketawa


Saya angkat dua-dua belah tangan dan bersetuju 150%. Kalau boleh angkat kaki sekali memang saya nak angkat. Okay saya angkat sebelah kaki je. Punyalah semangat nak setuju dengan statement kat atas tu.

Saya pernah melalui saat-saat ketawa tanpa henti. Daripada pagi hingga ke petang. Bersambung pula ke malam. Ada harinya walaupun tiada lawak atau kelakar yang diberikan tapi cukup dengan mengingat seseorang saja dah buatkan saya ketawa dan senyum. Terima kasih kepada pemberi ketawa dan senyuman itu.

Sewaktu saya melalui tempoh ketawa riang ria setiap masa begitu tiap-tiap hari orang ofis saya kata saya nampak happy je. Nampak ceria dan berseri-seri. Betul lah kata orang bila kita happy segala stress pun hilang. Muka ceria dan nampak awet muda. Buat kerja pun semangat. Balik kerja lagi semangat. Segala apa yang kita buat semua bersemangat. Sebab ada yang memberi semangat. Terima kasih sekali lagi kepada si pemberi semangat.

Dah terlalu lama saya tak ketawa dengan sebenar-benar ketawa. Tak kira di kedai makan, pasar malam, jalan-jalan di kaki lima atau di mana saja. Ketawa tak mengira tempat tapi masih mengekalkan kesopanan saya. Seperti mana bahagia, begitu juga dengan ketawa. Kalau kita nak gembira, kita kena gembirakan orang lain dulu. Tapi kadang-kadang usaha saya dipandang sepi. Serius sentiasa mengelilingi persekitaran saya. Lalu bagaimana lagi saya harus menceriakan hidup dan sekeliling saya?

0 comments: