Nuffnang Ads

Thursday, September 22, 2011

Pindah Pindah Pindah

Tinggal sebulan je lagi saya akan bekerja di sini. Kalau ikutkan dateline yang disebut dalam mesyuarat semalam memang tak sampai sebulan. Tapi seandainya ada aktiviti atau rancangan yang boleh mengubah tarikh tu mungkin akan ditangguh tapi pindah tetap pindah. Hampir 3 tahun saya berkhidmat di sini, di bangunan ini dan di jabatan ini. Memang sayang nak tinggalkan sebab segala-galanya bermula di sini. Segala yang pertama semuanya di sini.

Banyak yang perlu difikirkan bila keputusan berpindah tu dimuktamadkan. Difikirkan oleh saya lah. Oleh orang lain saya tak tahu macam mana. Hal rumah, kenderaan, kos itu ini dan sebagainya. Saya baru saja nak bernafas di rumah baru tiba-tiba dah kena pindah pejabat. Kalau ikutkan keadaan sekarang ni dah cukup menyelesakan saya dah. Pejabat kitorang satu hala, nak ke Shah Alam dekat, nak ke Kuala Lumpur pun dekat. Tapi bila dah pindah pejabat ni timbullah beberapa masalah yang saya sendiri tak tahu macam mana nak selesaikan.

Kalau saya bukan di dalam keadaan pregnant mungkin masalah tu tak terlalu mengganggu. Saya tak kisah pun nak ulang alik KL - Putrajaya tu. Tapi dalam keadaan sekarang dan akan datang nanti macam mana? Terdayakah saya yang ala-ala lembik ni nak berulang hari-hari bila kandungan dah semakin sarat. Bukan masalah tenaga saja tapi soal keselamatan saya kena fikirkan jugak. Kalau tiba-tiba sakit kat tengah jalan macam mana pulak? Tambah pulak dia kerap outstation. Itu yang buat saya rasa susah hati sangat. Tapi kalau saya dapat kuarters pulak masalah lain pun ada. Habislah elaun saya kena potong dan sudahnya nanti baki gaji saya adalah tinggal dalam seposen dua. Kalau dia outstation pun masalah jugak sebab rumah jauh dengan KL. Saya jugak yang nak hantar dan ambil dia nanti. Haihhh macam-macam.

Tiba-tiba saya rasa macam tengah cakap sorang-sorang dengan PC saya ni je gayanya.

0 comments: