Nuffnang Ads

Wednesday, September 7, 2011

Check Up

Saya baru saja pulang dari Klinik Kesihatan. Rutin check up setiap bulan harus diikuti walaupun sebenarnya saya dah terlebih 2 hari daripada tarikh sebenar. Saya lupa nak check buku pink tu. Sepatutnya jugak saya kena minum air gula hari ni tapi diorang tak cakap pun kena puasa daripada malam tadi. Saya dengan rasa best dan bersemangat dah pun sedap makan nasi goreng buatan jari jemari sendiri beserta satu mug susu coklat Anmum pagi tadi. Jadinya minum air gula terpaksa ditunda ke next check up.

Pertama kali ke Klinik itu. Saya kena tukar klinik sebab dah pindah rumah jadi kenalah pergi ke klinik yang terdekat. Ramainya orang. Alamak takde privacy betul macam klinik lama. Kanak-kanak berkeliaran bagaikan tiada pedoman dan hala tuju. Aku stress sekejap~ Tapi seronok bila tengok perangai diorang. Okay baby boleh ikut kecomelan mereka tu tapi yang nakal-nakal tu jangan ikut tau~

Agak lama Sister tu mengomel blablabla dengan saya. Dengarkan jelah segala maklumat yang dia bagi. Sebelum tu saya dapat dengar degup jantung baby. Laju macam tengah main lumba lari. Cargas baby mummy~ Tapi tiba-tiba jadi macam nak tutup telinga dengan helmet bila dia cakap saya kena ambik injection kancing gigi. Dahlah tu bukan sekali tapi dua kali. Hari ni dan next check up. Sebenarnya saya takde pun mengalami sindrom ketakutan untuk ke hospital atau ke klinik tapi saya akan jadi macam tertelan putik durian bila dengar saya nak kena inject atau ambik darah atau masuk air. Apa saja yang melibatkan jarum lepas tu kena cucuk tang sana cucuk tang sini memang saya akan buat muka spastic konon nak mintak belas kasihan tapi sudahnya 'kau jangan haraplah farz!'

Memang pun saya nak nangis bila keluar daripada bilik suntikan tu tapi saya kan cemerlang. Control baek punya. Mungkin sebab saya pergi sorang-sorang. Kalau saya pergi dengan dia, nescaya air mata gedik, mengada-ngada dan nak mintak simpati akan mengalir bagaikan shower di bilik air hotel 5 bintang. Mengarut~ Hasilnya tangan kiri saya lenguh dan mengalami sengal-sengal akibat daripada suntikan kancing gigi tu. Terima kasih makcik Jururawat Masyarakat (saya baca kat name tag dia).

0 comments: