Nuffnang Ads

Monday, September 26, 2011

Rasa Nak Marahhhhh

Selalunya orang kata sekali dalam sebulan tu perempuan mesti moody. Kalau nampak perempuan tu nak marah, sedih, takde mood je orang mesti cakap 'tengah period la tu..'. Habis tu kalau perempuan mengandung macam mana pulak?

Hari ni saya memang rasa macam nak marah je. Saya tak tahu nak marah kat siapa. Sedaya upaya saya cuba mengawal emosi bila ada kawan ofis yang bertanyakan itu ini. Saya cuba! Saya rimas keadaan macam ni. Seperti ada sesuatu yang tak kena rasanya. Bila dah terlalu tension lepas tu tak boleh nak lepas geram tu faham-faham jelah apa yang jadi. Cepat-cepat cari tisu dalam laci.

Daripada pagi tadi otak dan fikiran saya ligat memikirkan sesuatu. Andaian, anggapan, teori dan kesimpulan bercampur baur di setiap penjuru pemikiran saya. Bila dah terlalu berfikir ni mulalah rasa risau, tak tenang dan susah hati. Sikit-sikit semua tu mula mengganggu emosi dan amarah saya yang jadi macam gunung berapi. Mudah sangat saya nak baling printer ni kat orang rasanya.

Kenapa? Kenapa? Kenapa?

0 comments: