Nuffnang Ads

Tuesday, September 6, 2011

Hishhhhhhh...

Kenapa saya rasa macam tak suka dengan keadaan diri saya sekarang ni. Saya tak suka dengan rambut pendek saya sebenarnya. Kenapalah rambut saya ni jenis yang lambat nak panjang. Dah 3 bulan tapi dok gitu gak. Saya rindu rambut panjang saya. Kalaulah tak disebabkan rambut saya dah rosak memang taklah saya nak rambut pendek. Terpaksa je potong sebab nak bela elok-elok balik.

Lepas tu kadang-kadang rasa macam tertekan je bila tengok orang boleh pakai seluar jeans. Eh boleh macam tu eh? Boleh lah. Sebab pakaian saya semua dah limited sekarang ni. Asyik pakai seluar tu je. Pakai ketat sikit kat pinggang mulalah rasa macam tak cukup nafas. Semuanya serba tak kena. Makan sikit dan senak. Jalan sikit dah semput. Rasa macam pergi kerja pun nak pakai kain batik je. Stress sangat kalau teringatkan pasal outfit ni. Semuanya jadi terhad. Tension sangat rasanya bila nak keluar dating lepas tu tak tahu nak pakai baju apa. Huwaaaaaa~ Sekarang ni nak pergi kerja pun saya dah agak susah hati sebab kain baju kurung semua dah ketat. Pakailah atas perut sampai kain senteng sekali pun saya tetap sesak nafas. Satu kerja dah kena cari jubah atau dress. Adessss~

Sungguh saya risaukan baju-baju, seluar-seluar dan dress-dress saya. Macam mana kalau nanti saya dah tak muat nak pakai seluar-seluar tu semua? Macam mana? Macam mana? Macam mana? Tapi saya tahu dia tak akan membiarkan keadaan tu berlaku. Kita dah survey Pusat Sukan milik Lee Chong Wei yang jaraknya tersangatlah dekat dengan rumah kitorang. 10 minit je dah sampai. Dia dah cakap saya kena masuk gym jugak lepas bersalin nanti. Hishhh kenapalah aku selalu dipaksa. Padahal saya tak gemok pun. Perut je makin muncet tapi badan gitu gak.

4 bulan je lagi. Rasa macam tak sabar nak tengok baby saya. Macam manalah rupa dia agaknya nanti. Ikut saya ke ikut dia. Jantina pun tak tahu lagi. Dia cakap nak suprise tapi saya kata tak nak. Saya tak kira. Saya nak tengok gak jantina dia. Anak pertama ni saya tak nak suprise. Sebab saya tak sabar nak pilih baju baby. Kalau dah tau jantina ni memang siaplah lagi-lagi kalau baby girl. Saya akan grooming dia habis-habisan.

Saya ni nampak macam merungut ke? Ehhh mana ada. Saya excited ni tau. Yahoo.com.

0 comments: