Nuffnang Ads

Wednesday, September 14, 2011

Daripada Isteri Untuk Suami

Memang dia comel. Tapi dia cuma seorang diri. Belon yang dipegang memang jelas dengan gambar bintang yang tersenyum. Tapi dia yang memegang dengan muka yang kesedihan. Berjalan sendirian mengharungi waktu tua yang juga sendirian. Bertongkat seorang diri tanpa ada yang memaut lengan yang sedia membantu andai dia terjatuh dan tersungkur.

Saya tak mahu begitu. Sungguh saya tak mahu sendirian. Saya mahu hidup saya sentiasa berteman kerana saya tahu hanya di sini saya boleh merasa segala itu. Kerana bila sudah di sana saya akan tinggal sendiri sementara menghitung waktu untuk dihitung dan ditentukan masih berjodohkah saya dengan dia andai di syurga lah tempatnya. Mudah-mudahan. Hampir 7 bulan usia pernikahan benar-benar mengajar saya erti kesabaran sebagai seorang perempuan, wanita & isteri.

"Sayang, terlalu banyak yang i lalui dan tempuhi selama hampir 2 tahun perkenalan dan perhubungan kita. Sayang sendiri tahu apa dan macam mana sakit, pedih dan peritnya dalam usaha i untuk bersabar menempuhi segala-galanya. I mahukan satu penghargaan, kasih sayang dan cinta yang tidak berbelah bahagi daripada Sayang. I cuma nakkan pemahaman, kejujuran dan kesetiaan daripada Sayang untuk i dan rumahtangga kita. Apa juga yang kita buat, fikirlah tentang pasangan, rumahtangga dan bakal baby kita. Semoga Allah sentiasa melindungi, melimpahkan rezekiNya dan sentiasa merahmati kehidupan kita."

Sekadar bisikan hati dan naluri seorang wanita, isteri & mommy to be.

0 comments: