Nuffnang Ads

Wednesday, September 14, 2011

Rindu Seorang Sahabat


Hari ni jiwa saya agak terjiwa-jiwa. Entah apa punya ayat tapi itulah yang saya rasa sejak semalam lagi sebenarnya. Rasa sedih, sayu dan pilu. Saya rasa sunyi bila setiap kali saya terkenangkan arwah An. Jarang saya nak menggunakan perkataan arwah kerana serasa saya seperti masih merasakan kewujudan dia lagi.

Perasaan ini timbul bila dia kata kena outstation lagi. Saya jadi blur dan kosong kerana tak tahu siapa yang saya mahu call untuk menghamburkan tangisan sedih. Saya rasa lost sangat malah sampai saat ini pun. Saya mahukan kata-kata pujukan daripada arwah seperti selalunya. Saya mahu dengar ketawa dan ejekan daripada dia bila mendengar saya menangis dan membebel-bebel tak boleh terima asyik kena tinggal. Saya rindukan kehadiran dia sebagai sahabat baik saya. Ya Allah~

Pedihnya perasaan bila kehilangan seseorang secara kekal. Perit dan sakitnya tak boleh saya nak gambarkan. Sungguh pertama kali saya berkeadaan sebegini hanya kerana seorang sahabat baik. Hilangnya dia secara abadi samalah dengan abadinya nama dia di dalam hati saya untuk selama-lamanya.

0 comments: