Nuffnang Ads

Tuesday, September 20, 2011

Blog Sana Blog Sini

Saya bukan blogger yang aktif. Maksud saya suka tampal iklan ke, promote iklan ke atau rajin nak follow sana sini atau difollow orang. Saya menulis di sini ikut hati saya. Saya bercerita tentang apa saja. Kalau ada yang follow tu saya terima je. Terima kasihlah sebab sudi follow blog saya. Tapi kalau takde pun saya tak kisah sebab saya tahu lebih ramai yang lagi suka nak jadi silent reader. Macam saya jugak. :)

Tapi satu hari ni saya habiskan masa dengan membaca satu blog ni. Memang tak elok kot nak baca blog yang kutuk orang sana sini walaupun niat sebenar dia hanya untuk mendedahkan satu kebenaran. Itu pun kalau betul-betul kebenaran. Dia dan Allah jelah yang tahu. Kalau saya hint sikit je mesti orang akan tahu blog tu bercerita tentang siapa. Puncanya bila saya terbuka link website gosip dunia hiburan ni. Dia ada sebut pasal satu nama tapi takdelah bagi link blog tu. Then saya cari kat Yahoo dapat jumpa blog tu. Penat gak nak habiskan baca semua entry dia. Link blog? Haaa carilah sendiri. Huuuu~

Perlu ke saya bagitahu kat sini? Hmmm cukuplah kalau saya cakap blog tu cerita pasal kes putus tunang yang berlaku baru-baru ini. Kontroversi lah jugak kot. Owner kepada blog yang saya baca ni memang kutuk si perempuan gila-gila. Katanya dia cuma nak mendedahkan sikap sebenar si perempuan yang plastik dan hipokrit. Suka memfitnah, memburuk-burukkan dan mencaci maki. Kaki kikis dan lain-lain lagi. Dia jugak cakap tujuan dia buat pendedahan tu cuma untuk menyedarkan si perempuan supaya berubah, bertaubat, mengaku salah dan meminta maaf kepada orang-orang yang dia pernah fitnah dan maki dulu. Berbeza dengan si lelaki yang lebih banyak mendiamkan diri daripada bercerita tentang hal mereka. Bagus kat situ sebab dia tak nak panjang-panjangkan cerita dan tak nak buka aib orang katanya. Sifat lelaki kan? Suka tak nak panjang-panjangkan masalah. Yelah~

Bila kita baca tu rasa macam 'Errrr' 'Ishhh' 'Waaaa!' 'Erkkk?' 'Haaa?'. Haaa macam tu lah lebih kurang. Saya pun tak tahu nak cakap macam mana. Pendedahan yang diberikan sama ada benar atau tidak memang agak membuatkan kita memberi 1001 persepsi kepada kedua-dua pihak. Bukan nak menilai tapi lepas saya baca tu saya pergi pulak jalan-jalan kat Twitter si perempuan. Baca pulak status Facebook dia yang owner blog tu printscreen. Macam-macam yang terlintas di fikiran saya selepas membaca di sana sini tadi. Apa yang saya dapat simpulkan hasil daripada penyiasatan saya tu ialah dia memang tak boleh nak terima kenyataan lagi. Masih bengang dan kecewa. Atas sebab apa hanya dia yang lebih tahu. 

Wallahu'alam.

0 comments: