Nuffnang Ads

Monday, September 26, 2011

Rindu Seorang Sahabat II


Kadang-kadang saya melalui hari-hari saya seperti biasa. Tiada ingatan dan tiada kesedihan. Tidak teringat bukan maknanya saya lupa cuma tidak mahu hati sedih sentiasa mengekori perjalanan saya. Saya rindukan dia. Hari ini serasa mahu menjerit dan memanggil namanya. Dengarkah dia akan suara hati saya?

Hampir sebulan saya cuba membiasakan diri tanpa dia. Segala perasaan saya kuburkan di dalam hati. Tiada hala tuju untuk saya luahkan. Tiada tempat untuk saya berkongsi. Saat ini saya benar-benar perlukan dia. Saya perlukan dia untuk mendengar segala keraguan hati. Saya perlukan dia untuk mengurangkan segala syak wasangka. Saya perlukan dia untuk memujuk saat saya menangis tidak percaya. Saya perlukan dia untuk mengubati hati yang penuh rasa cemburu.

Berdosakah saya kerana masih meratapi sebuah kehilangan abadi? Kehilangan yang benar-benar membuatkan saya hilang di dalam dunia sendiri. Saya sudah tidak mampu untuk meluah. Saya sudah tidak mampu untuk berkisah. Saya benar-benar memerlukan dia. Saya benar-benar rindukan dia saat ini.

0 comments: