Nuffnang Ads

Tuesday, August 16, 2011

Virgin Coconut Oil

Pernah dengar tak tentang Virgin Coconut Oil @ VCO? Apa yang saya tahu VCO ni memang banyak khasiatnya tapi jika ditemukan dengan orang yang malas nak commit macam saya ni buh 8983 khasiat pun tak guna. Tapi baru-baru ni saya berminat sangat untuk cuba. Pertamanya untuk kesihatan dalaman saya sendiri. Selain daripada untuk mencantikkan kulit dan lepas tu untuk kesihatan baby jugak sebab VCO ni takde bad effect pada ibu mengandung malah boleh memudahkan proses bersalin nanti. Antara kebaikan dan khasiat VCO ni adalah :

1. Mengurangkan kadar kolesterol.


2. Mengawal kencing manis.


3. Mengatasi masalah penyakit degeneratif dan masalah usia umur lanjut.


4. Tidak meningkatkan paras kelekitan platlet dalam darah.


5. Tubuh lebih tahan serangan penyakit.


6. Mendapatkan kembali keanjalan dan kelembutan kulit.


7. Pertumbuhan rambut lebih baik dan kelemumur akan hilang.


8. Terhindar daripada gejala alahan.


9. Mengelakkan risiko sakit kanser.


10. Keadaan berdengkur akan hilang.

Saya baru je cuba VCO ni sehari. Dia datang dalam dua jenis iaitu kapsul lembut dan minyak yang boleh diminum tapi saya ambik yang kapsul je sebab lebih mudah ditelan dan dibawak ke mana-mana. Kita ambik 2 kali sehari pagi dan malam selepas makan. Kalau nak sapu kat muka pun boleh. Cucuk atau gunting je kapsul tu lepas tu sapu kat kulit muka untuk melembutkan kulit dan mengurangkan minyak lagi-lagi kat Zon T. Eh macam iklan pulak. 

Daripada testimonial customer yang saya tengok kebanyakannya bagi respon yang sangat positif dan baik. Jadi saya pun cuba untuk memberikan masa dan peluang kepada diri sendiri untuk melihat sejauh mana keberkesanan dan kesan VCO ni pada tubuh badan dan kulit saya. Kalau okay saya nak teruskan amalan VCO ni sebab bila umur kita meningkat segala apa yang ada dalam badan kita semuanya akan menurun contohnya tenaga, kesihatan dan lain-lain. Yang menaik pun ada jugak macam kolesterol, lemak, tekanan darah dan sebagainya. Jadi kita kenalah ada satu vitamin atau suplemen atau makanan kesihatan tambahan untuk diri sendiri supaya sentiasa sihat, bertenaga dan yang penting awet muda.

Kalau VCO ni okay, sesuai, serasi dan bagi saya satu perubahan yang baik akan saya beritahu kemudian.

0 comments: