Nuffnang Ads

Monday, August 1, 2011

Rumah Oh Rumah

Siang tadi saya cuba telefon bahagian perumahan untuk kuarters di Putrajaya. Sebab diorang cakap kena rajin call kalau nak dapat rumah cepat. Jadi saya pun call lah dengan harapan apa yang orang cakap tu betul. Tapi yang hado lah kan bila orang tu bagitahu yang nama saya berada di dalam senarai menunggu yang ke 700++. Oi sekian terima kasih. Bila saya tanya itu ini dia kata selagi saya tak pindah ke Putrajaya permohonan saya memang kena KIV. Keutamaan cuma diberikan pada staf kerajaan yang dah sedia ada bekerja di sana. Ini sangat tak logik kat pendengaran telinga saya. Berapa ramai budak ofis saya tak kira bujang atau dah kahwin yang dah dapat rumah tu? Takde pulak diorang kira kerja kat KL atau kat Putrajaya.

Oleh kerana hati saya dipenuhi dengan rasa ketidakpuasan dengan jawapan tu saya pun bagitahu lah yang kalau betul itu adalah alasannya kenapa ada staf jabatan saya yang mohon selepas saya dah pun dapat rumah tu? Tak payah pun nak tunggu ofis pindah Putrajaya dulu? Dan dengan mudahnya dia jawab 'oh yang tu saya tak pasti la pulak..'. Habis tu kau ingat aku pasti ke dengan jawapan kau tu? Saya jadi sangat stress dengan keadaan ni. Serius sangat stress. Dan orang tu cuma pesan suruh saya buat rayuan then hantar kat email. Terima kasih jelah. Saya faham sangat. Silap-silap tunggu anak saya dah masuk darjah satu kot baru dia nak respon email saya tu nanti.

Tapi saya tetap berusaha walaupun dalam keadaan yang sangat geram dan stress dan bengang. Saya percaya Allah itu Maha Adil dan akan memudahkan segala urusan kalau kita benar-benar ikhlas memohon padaNya. Alhamdulillah ada rezeki untuk saya. Segala keputusan terpaksa saya lakukan dengan cepat dan yakin dek kerana ketiadaan dia waktu ini. Saya terpaksa menekadkan hati dengan apa yang saya pilih ni sebab saya dah tak nak dengar orang mengata saya kat belakang lagi. Saya dah semak dan dah fedup dengan cakap-cakap orang yang tak faham keadaan saya. Dan dia cuma ikut apa je keputusan saya. Asalkan saya selesa.

Semuanya akan saya rahsiakan. Dan lenyap terus.

0 comments: