Nuffnang Ads

Tuesday, August 16, 2011

Antara Sesuatu & Kawan


Kadang-kadang lebih fokuskan pada sesuatu itu adalah lebih baik lagi daripada kita terlalu memberi fokus pada insan-insan di sekeliling kita. Bukan saya nak kata kita boleh hidup sorang-sorang dalam dunia ni tanpa memerlukan keluarga, kawan atau masyarakattttt. Tapi dalam sesetengah keadaan kita juga perlu bersendirian.

Satu waktu dulu saya boleh menghadap komputer 24 jam sampai sakit pinggang dan kepala lutut. Walaupun macam takde kena mengena. Entah apa yang saya belek pun saya tak tahu tapi dululah kan. Sekarang bila kat ofis je baru pegang komputer dek kerana baby lappy saya tengah koma. Hidup sebagai orang bujang yang bujang apa lagi yang saya boleh buat? Itu je hiburan yang saya ada waktu tu walaupun kat rumah ada kawan cap astro complete dengan HBO semua. Tapi pencuci mata yang ada dalam lappy lebih menarik perhatian saya.

Kawan? Bukan takde kawan tapi waktu tu kebanyakan kawan saya dah pun berkahwin dan mempunyai hidup masing-masing. Yang masih bujang? Memang saya boleh kira dengan jari jemari runcing saya yang halus dan lembut ni. Dan kadang-kadang bukan semua kawan kita boleh jadi sebenar-benar kawan. Sampai satu masa dia boleh bertukar jadi lawan dan kalau lagi teruk boleh jadi sawan. Sebab tu saya kata sesekali kita kena berikan fokus tu pada sesuatu yang lain yang tidak bernyawa dan tak akan menyakitkan hati kita daripada kita melayan insan-insan yang mula-mula je okay tapi lama-lama dia jadi selamat babai.

0 comments: