Nuffnang Ads

Monday, August 1, 2011

Antara Realiti & Tahajjud Cinta

Mengikuti drama Tahajjud Cinta di mediaprimatv.blogspot.com benar-benar memberikan saya 1001 perasaan. Cerita di dalam cerita. Banyak cerita dalam drama tu. Ada kisah anak tipu parent demi untuk memenuhi impian dan cita-cita, suami panas baran suka pukul isteri, suami kahwin empat, cemburu seorang perempuan, perjuangan untuk membela kaum wanita, sempitnya hidup bila terlalu banyak makan budi dan banyak lagilah. Itu baru 4 episod. Tak tahulah apa cerita lagi dalam 9 episod yang akan datang. Saya tak sabar nak tunggu ending drama tu.

Beribu pengalaman yang mungkin sememangnya wujud dalam kehidupan nyata dijadikan watak dan cerita. Saya percaya bila tengok tu mesti ada yang kata 'eh macam kisah hidup aku je..'. Saya pun sama. Ada sesetengah cerita dan babak yang bagaikan mengimbas kisah diri sendiri. Bagaikan menonton watak kehidupan diri sendiri. Kala itu bibir akan bersuara. 'kenapalah mesti jadi macam ni..kenapalah hidup aku macam tu..bla bla bla..'.

Saya suka melihat bagaimana empat madu itu melawan perasaan cemburu dan emosi tatkala melihat si suami melebihkan isteri yang lain. Sukarnya andai saya yang berada di tempat mereka. Empat? Ohh jangan kau mimpi. Berangan nak dua pun saya akan mengamuk dan boleh lupa diri nak pergi cucuk mata dia dengan garfu. Terus jadi Kassim Selamat dah tak boleh nak tengok perempuan lain. Hakikatnya walaupun setenang mana raut wajah mereka. Takkan sama dengan isi hati yang tak terzahir di mata. Cemburu itu sememangnya sifat seorang perempuan. Sukar atau tidak hendak mengawal kadang-kadang bergantung pada si lelaki jugak. Kalau dah tahu isteri tak suka tak payahlah nak cari pasal kan?

Kalau takde masalah, kita jangan cari atau create masalah. Itu beza antara realiti dan sebuah drama. Kita yang menentukan masa depan kita sendiri. Bukan penulis skrip atau pengarahnya.

0 comments: