Nuffnang Ads

Tuesday, August 16, 2011

Mimpi Lagi-Lagi


Masalah saya bila teringatkan sesuatu baik secara kronik atau pun sekadar angin lalu mesti sesuatu itu akan masuk dalam mimpi saya. Tanpa perlu menunggu esok, lusa, minggu depan, bulan depan. Malam tu jugak saya akan bermimpi tentang sesuatu itu.

Tak kiralah saya teringat atau termenungkan tentang sesuatu yang baik atau buruk. Kesannya tetap sama tapi selalunya bila saya teringat pasal yang tak best lah. Laju je dia berlumba-lumba nak join mimpi saya. Pernah satu masa sampaikan saya teresak-esak dalam tidur. Dengan dia sekali terjaga lepas tu kejutkan saya sebab pelik apa masalah perempuan ni dok nangis hek hek hek dalam tidur? Saya cuma boleh jawab 'wuuu wuuu wuuu mummy mimpi..' pastu saya sambung tidur. Tapi nasib baik dia tak tanya apa mimpinya sebab kalau tak nanti mesti saya yang kena blame balik. Haha~

Sekian lama saya cuba untuk tidak menoleh ke belakang. Malam tadi mimpi itu hadir lagi. Saya cuma teringat sikit je. Alah sikit je tak banyak mana pun. Dalam keadaan sakit perut malam tadi tu nak jugak mimpi tu datang kacau tidur saya. Dan sesungguhnya takkan mungkin saya ceritakan apa isi kandungan dan bahan-bahan mimpi tu. Mungkin ada yang faham, mungkin ada jugak yang tahu. Tapi biarkan saja ianya berlalu kerana saya dan dia tahu, ianya takkan mungkin berlaku.

Moralnya, kalau nak tidur tu tidur jelah. Tak payah nak termenung ke berangan ke apa.

0 comments: