Nuffnang Ads

Monday, August 15, 2011

Mood Saya Sudah Spoil~


Sejak akhir-akhir ni saya betul-betul kekeringan idea untuk menulis di sini. Tapi tiba-tiba idea tu jadi banyak bila saya bukan di depan komputer. Kadang-kadang tengah memandu, tengah termenung, tengah makan barulah point dia datang tapi bila dah semangat depan komputer saya terus lupa. Terima kasih sekali lagi kepada sang semut.

Minggu lepas kita langsung tak keluar dari kawasan terdekat rumah. Masa yang ada hari Sabtu tu betul-betul digunakan sepenuhnya untuk mengemas dan men touch up rumah tu. Saya cuma buat kerja yang mudah-mudah je macam kemas baju, sapu lantai, basuh pinggan mangkuk baru, bla bla bla. Yang berat-berat semua dia take over dan saya cuma tolong tengok. Dan dengan rasminya jugak hari Sabtu lepas mesin basuh dah boleh pakai. Itu pun selepas habis duit terbang melayang-layang untuk beli semua peralatan yang perlu untuk wiring dan tambah plug. Itulah yang bagusnya bila bertemankan orang engineering. Tapi jadi tension bila sampai 3.30 pagi masih tak tidur lagi entah apa-apa yang digodeknya kat rumah tu. Menguntungkan tuan tanah kedaung je~

Bila masuk hari Ahad. Okay dua-dua dah blur tak tahu nak buat apa. Kalaulah bukan kerana kekangan kertas warna merah, biru, hijau dan lain-lain tu dah selamat kita goyang kaki depan tv dan astro. Tapi sekarang terpaksa bersabar dulu sebab ada benda lain yang lebih penting. Bak kata saya sendiri, keperluan diutamakan kehendak diketepikan. Buat sementara waktu ni jelah. Tu pun nasib baik ada laptop jadi bolehlah jugak tengok dvd dan dengar lagu. Kesimpulannya, saya tengok muka dia. Dia tengok muka saya. 24 jam sehari. Agak-agak bosan tak lama-lama? Errr~

Selamat hari Isnin. Saya bosan nak kerja hari ni sebenarnya. Tapi semangat bila kata hari ni bonus masuk. Minima RM500 katanya tapi kenapa saya cuma dapat RM445? Heeee kenapa? Kenapa? Kenapa? Tau tak dengan RM55 tu saya boleh beli rice cooker? Tinggal tambah dalam RM10-RM20 je. Ataupun tambah lagi sikit boleh beli tong gas untuk rumah saya? Heeee apa agaknya yang berlaku dengan bonus saya tu agaknya. Memanglah kalau ikutkan kerajaan kata separuh gaji tapi minima RM500. Maknanya walaupun gaji dia tak sampai RM1000 dia tetap akan dapat RM500 minima kan? Tapi kenapa saya tidak? Kejam! Kejam! Kejam!

Saya sedih sekejap~

0 comments: