Nuffnang Ads

Thursday, June 23, 2011

Saya Nak Nangis

Saya sedih. Sangat sedih. Dalam kebosanan menunggu dia balik kerja saya telefon dia nak cakap jap. Lepas tu dia suh sambung borak dalam facebook. Okay okay.

Apa yang dia cakap cukup membuatkan senyuman saya hilang. Serta merta. Air mata saya bergenang. Tunggu nak mengalir je. Hati saya terus sayu. Pilu. Sedih. Mood saya semua hilang! Dia cakap mungkin esok dia kena pergi Sabah ada kerja kat sana. Semalam dia cakap mungkin Isnin depan. Tiba-tiba hari ni cakap esok pulak. Macam-macam yang saya fikir. Minggu ni siapa nak hantar saya outstation? Siapa nak temankan saya pergi Muar malam Isnin ni? Siapa nak hantar saya pergi kerja? Siapa nak jadi teman tidur saya? Siapa nak bawak saya makan kuew teow goreng kat Bugis Street Kopitiam? Siapa nak hantar saya kalau saya teringin nak makan itu ini? Dahlah mak abah jauh. Saya bukan ada siapa-siapa sangat pun.

Sejujurnya air mata saya dah pun mengalir. Deras dan laju mengiringi ngongoian saya yang kuat, panjang dan sadis.

0 comments: