Nuffnang Ads

Tuesday, June 28, 2011

Cekgu Kursus Suruh Buat Entry Pasal Astro

Lambang di atas adalah lambang Astro. Saya rasa boleh kata hampir semua rumah di Malaysia mempunyai saluran Astro. Kalau tak ada Astro memang agak bosan walaupun pada saya kalau ada Astro pun bosan jugak. Sebab Astro asyik tayang cerita atau filem yang sama. Berulang-ulang daripada pagi sampai malam. Hari ini sampai minggu depan.

Baru-baru ini saya baca suratkhabar Astro nak naikkan harga sewa bulanan. Saya rasa mesti ramai yang tak suka, tak setuju dan tak puas hati. Ini bukan cerita tentang berkira atau kedekut nak membayar setiap hujung bulan sedangkan kita sendiri yang langgan. Tapi ini cerita tentang kualiti atau tahap kepuasan hati kita pada saluran tu. Macam yang saya cakap tadi. Cerita dan filem yang ditayangkan boleh kata sama dan berulang-ulang. Tiada cerita atau filem yang menarik. Yang lagi tak best lagi banyak cerita seberang daripada cerita negara sendiri. Daripada tengahari sampai ke malam asyik-asyik cerita daripada seberang tu. Macamlah negara kita tak ada cerita sendiri kan. Entah apalah yang Astro fikir agaknya. Untung tiap-tiap tahun dah berjuta-juta. Tu tak kira lagi tiap kali hujan je habis hilang semua cerita. Dapat tengok tv gelap je. Harga sewa nak naik tapi kualiti tetap sama.

Jadi apa relevannya sewa bulanan tu dinaikkan? Orang kata kalau tak suka tak payahlah langgan. Tapi kalau tak langgan macam pelik pulak kalau rumah tak ada Astro. Makanya, tepuk dada tanyalah hati.

4 comments:

PARAM1987 said...

kan bgs kalo astro charge kite ikut brp jam kite tgk.....

MsGaijin said...

pening pulak dia nak buat kira-kira tu hari-hari cek param oit..

zamharin said...

halo sedara kalu macam tu jangan le beli astro guna apa yang ada aje..boikot je astro tu..boleh..ha.ha.ha

MsGaijin said...

ala suka hati la sape2 nak langgan ke tanak langgan ke kan..yg penting takde sape pun yg setuju dgn kenaikan tu kan kan kan..