Nuffnang Ads

Thursday, June 23, 2011

Kerana Sudu & Garfu

Pagi-pagi lagi orang kat cafe bawah ofis dah buat saya hilang mood. Saya bukan tak biasa makan kat situ. Selalu beli kuih, beli buah dan order makanan untuk mesyuarat kat dia. Dia bukan tak kenal kita. Bukannya tak tahu kita kerja kat sini.

Mungkin kalau kita pergi restoran lain pun akan kena macam tu jugak tapi kena la tengok siapa. Kalau orang tu regular customer takkan kita nak berkira jugak. Satu bangunan kot. Boleh kata hari-hari saya beli buah kat situ. Saya cuma nak mintak sudu dan garfu plastik je. Alah sudu plastik yang kaler putih tu. Saya tengok sudu tu tak luak-luak pun. Plastik je kot. Bukan sudu tembaga ke garfu kuprum ke pinggan emas ke dulang perak ke pun! Dahlah cakap kuat-kuat sampai semua orang dengar. Kita dah pegang dah sudu tu. Terus letak balik. Tak nak aku makan kat cafe ko lagi! Kedekut! Saya tahu kalau dengan mamat yang konon macho tu memang macam tu. Tapi kalau betul-betul dengan owner dia Kak Ida tu mesti okay. Kakak tu baik. Kadang-kadang kalau saya beli Blueberry Cheese Tart dua dia bagi saya free satu. Tak ada pun nak berkira. Mamat tu je yang menggelabah lebih. Peghak.

Kesimpulannya sekarang ni saya memang dah pangkah mamat tu.

0 comments: