Nuffnang Ads

Thursday, June 16, 2011

Saya Benci AirCond


Sejuk. A'ah mmg sejuk! Aku tak tahu kenapa ofis ni sebegini rupanya. Kalau aku pejam mata aku boleh rasa yang seolah-olah aku tengah berbulan madu di Korea. Pandang atas kepala oh macam best je lubang aircond ni dok kat atas aku! Kalaulah aku boleh ubah semua lubang aircond yang ada dalam ofis ni lepas tu buh dalam bilik bos. Errr. Habis tu takkanlah aku nak beli jaket daripada kedai baju sejuk pulak. Semata-mata? Lepas tu disebabkan tak nak rugi dan membazir aku pegi jalan-jalan dekat I-City masuk dekat rumah ais? Ataupun pergi dekat rumah iklim Bukit Cherakah? Lepas tu tiap-tiap minggu naik Genting (walaupun dulu memang selalu pergi pun..) pakai baju yang sama lepas tu bagitahu semua orang aku beli baju tu sebab pejabat aku terlalu sejuk. Orang gila pun tak macam kau.

Ok tukar topik kejap.

Sedapnya bila dapat melelapkan mata walaupun sekadar satu jam cuma. Tapi tidur aku akan terganggu walaupun tempohnya belum sampai satu jam dek kerana bunyi tangan-tangan yang memusing-musingkan tombol pintu yang dah aku kunci tu. Eee sebok btul la dorg nih. Itu maknanya aku kena bangun sambil membawa bantal coklat empat segi beli kat jusco bukit tinggi. Sambil mengesat-ngesat mata dan buat-buat muka comel. Tapi bila keluar bilik fail tu tak ada seorang pun yang nak puji. Apa lagi nak ambil peduli. Sampai sekarang aku berfikir kenapa agaknya.

Bosannya bila tengok kiri kanan tapi tak ada seorang pun kawan pejabat yang ada. Mana pergi semua orang? Pintu bilik bos dah tutup. Lampu dah padam. Eh? Ooo hari ini ada preview dekat studio. Patutlah aku tengok si Jamil sedap tidur atas meja sambil mengeluarkan bunyi yang.. Yang apa ye? Takpelah. Nampak macam polar bear pulak bila aku tgk dia. Heee.

Ok sambung balik pasal sejuk.

Seronoknya bila dapat melekapkan tapak tangan aku yang lembut ni dekat dinding kaca pejabat. Panas dan hangat. Kesan daripada cahaya matahari yang sipi-sipi. Aku sgt seronok! Ye memang aku agak batak dgn matahari sejak kerja dekat bangunan ni. Tak ada rasa simpati ke daripada Sime Darby untuk orang yang tiada lemak macam aku ni? Kenapa mesti nak buat centralize untuk satu bangunan tinggi macam ni? Susah lah nak adjust tau tak. Lagi-lagi sekarang ni semua orang tak ada. Terpaksalah aku sedut semua angin aircond ni sorang-sorang.

0 comments: