Nuffnang Ads

Monday, May 13, 2013

Tahniah kawan kite kawen.

Baru lepas skodeng wall kawan aku yang dah berkahwin. Baru berkahwin minggu lepas. Ada dia jemput tapi awal-awal memang aku dah bagitau aku tak dapat datang. Dia faham situasi aku kenapa dan mengapa.

Lawa baju dia. Dia pun lawa jugak. Pelamin pun sama lawa. Semuanya lawa.

Tapi yang aku nak cerita bukan sebab baju dan pelamin. Tapi pasal dia. Aku kenal dia secara kebetulan. Masa tu bf dia orang lain. Tak dinafikan memang sangat ada rupa. Badan ada ketulan di sana sini sikit. Dan masa tu kawan aku ni pun tak pakai tudung lagi.

Tetiba. Aku tengok facebook dia dah takde. Rupanya dia ada facebook baru. Dan juga imej baru iaitu dah bertudung. Lepas kitorang berborak rupanya dia dah putus dengan bf dia tu dan siap dah bertunang dengan orang lain. Sebulan kawan orang tu masuk pinang dia terus terima. Sebab? Dia redha dan tawakal dengan jodoh tu disamping nak lupakan ex bf dia.

Kalau nak ikutkan dia dengan ex dia tu memang nampak macam cinta gila. Ke sana sini, selalu upload gambar kat facebook. Jealous pun ada. Eheh

Tapi itulah jodoh kan. Akhirnya dia kahwin dengan orang lain dan aku percaya itu yang terbaik untuk dia. Aku rasa mesti ex bf dia touching minggu lepas mengenang bekas kekasih yang dah pun jadi milik orang. Macam pernah rasa je. Heeeeeeeeee

Tahniah untuk Nana dan husband. Aku percaya redha, pasrah dan tawakal kau tu ada hikmahnya satu hari nanti. Salah satunya dah pun terbukti jumaat lepas bila kau sah jadi isteri orang. Chill~

Ye sabar, redha dan tawakal lah pada Dia. Aku percaya semua tu takkan sia-sia. Besar ganjarannya bagi kita yang bersabar dan bila kita redha, satu-satu kekurangan itu akan digantikan dengan sesuatu yang lebih baik nanti. Kerana itu kita ada Rukun Iman. Percaya pada Allah.

0 comments: