Nuffnang Ads

Wednesday, May 8, 2013

Kembali pulang.

Bertahun aku tak jejakkan kaki kat Bukit Naga. Rumah masa zaman bujang dulu. Rumah yang membawa aku kembali ke zaman silam yang penuh dengan kenangan. Kembali pulang.

Hari ini aku kembali ke sana. Melalui jalan-jalan yang biasa aku tempuh dulu. Mata aku liar ke sana sini sebab terlalu banyak perubahan yang ada. Kawasan lapang tetiba ada rumah tinggi ntah apartment ntah kondominium. Tanah kosong tetiba ada bangunan rumah kedai baru. Pastu kat Bukit Rimau tu dah takde roundboard lagi dah sebab dah bertukar jadi simpang empat dan ada traffic light. Carrefour pun dah jadi AEON. Memang ketinggalan sangat rasanya. Tu pun nasib baik tak pergi blah Kota Kemuning. Kalau tak meraung mak terkenang segala kenangan manis yang bertaburan di situ. Ewah.

Aku ke sana cuma untuk ambik barang aku yang masih tinggal. Masih banyak lagi baju-baju aku kat sana. Setelah ditolak dan dibuang baju yang aku dah tanak dan aku malas nak bawak, aku berjaya menyumbat 5 plastik sampah kaler hitam bersaiz besar ke dalam kereta. Aku terfikir mana aku nak simpan kat rumah sekarang ni? 

Barulah aku perasan betapa banyaknya baju aku. (-___-")

Aku ingatkan takde orang kat rumah tu rupanya si Nurul tengah cuti. Sudahlah buat kerja mengemas baju dalam bilik belakang dalam keadaan gelap sebab lampu dah terbakar. Panas pulak tu! Dengan habuk semua cukup. Bila keluar rasa macam nak berendam dalam tong yang penuh dengan ais.

Lucu pulak bila aku dengan Nurul terimbas kenangan-kenangan lama masa aku masih stay kat rumah tu. Yang paling tak boleh blah bila dia kata semua baju yang ada tu adalah baju masa zaman jahiliah aku. Baju masa aku tengah kaya. Nak masuk kat Hush Puppies, MNG je. Haih itu dulu. Sekarang fokus aku adalah carik baju Zara pulak. Weehooooo.

Aku termenung sendirian memikirkan macam mana aku nak angkut 5 plastik tu naik tingkat 8 petang ni. Pastu macam mana aku nak basuh baju sebanyak tu? Berapa lama nak siap? Berapa lama pulak aku nak kemas? Kat mana pulak aku nak sumbat semua baju tu? Arghhhh aku stress. 

0 comments: