Nuffnang Ads

Friday, May 10, 2013

Salam takziah utk kawan kita.

5 hari tanpa khabar berita. Pelik dan hairan tapi kita malas nak ambik tahu sangat. Sebab kita dah faham keadaan dan situasi yang berbeza.

Tapi kita salah faham. Rupanya kawan kita tu ada musibah. Abang dia meninggal dunia hari Isnin 6 May tu rasanya. Tu pun kita baca status kawan kita tu kat facebook. Alamak kita dah buruk sangka dengan dialah pulak. Errrr rasa bersalah sikit.

Patutlah lepas 5 May tu dia terus senyap sampai hari ni.

Kita nak wasap dia tapi macam malas. Bukan sebab apa, kita malas nak kacau. Sebab sebenarnya kita tak add pun facebook dia tu jadi takkan kita nak cakap takziah tetiba. Nampak sangat kita stalk dia kan? Nasib kita baik sebab wall dia public tu yang boleh baca semua tu.

Kita mampu cakap takziah dari jauh jelah. Walaupun dia tak tahu pun kewujudan entry apa lagi blog ni tapi takpe. Kita nak cakap jugak. Kita sedekahkan surah Fatihah kat abang u. Semoga rohnya sentiasa berada di kalangan orang-orang yang beriman.

Kita nak wasap kawan kita tu tapi hmmmm nantilah. Mungkin dalam keadaan sekarang ni dia tanak diganggu ke kan. Sebab tu dia pun senyap je. Lagipun kita tengok dia masih kat kampung lagi. Bagilah masa lama sikit.

Semoga kawan kita tu sabar dan tabah.

0 comments: