Nuffnang Ads

Thursday, May 9, 2013

Kita suka u.

Dulu masa kita kecik-kecik kat sekolah kita mesti ada minat kat orang. Kita kata tu secret admire. Kita rasa itulah pembakar semangat untuk pergi sekolah. Tetiba rajin dan suka pergi sekolah sebab nak jeling-jeling secret admire kita tu. Suwit angat.

Perasaan masa tu confirm berbunga-bunga setiap masa. Lagi-lagi kalau kita dapat tengok muka. Apa lagi kalau kita terserempak depan mata. Jeling-jeling je yang kita mampu kalau orang tu tak tahu kita minat kat dia.

Tu zaman sekolah. Masa tu baligh pun belum. Friendster, facebook, whatsapp, bbm, wechat mana ada. Jangan kata benda tu, nokia yang baling dinding tu pun tak wujud lagi. Kita lepas SPM pun tengok je mak pakai Alcatel. Tu pun bila call kena cakap depan rumah sebab nak carik line. Kalau dalam rumah macam bercakap sambil berenang yang nak mati lemas. Tenggelam timbul.



Sekarang ni kalau kita minat orang takde macam dulu. Kita simpan je dalam hati. Tapi kadang-kadang kita main cak ba. Intai senyap-senyap je. Sebab dunia dah tak sama. Dah jauh berbeza. Susah nak jumpa orang yang hatinya suci, ikhlas dan gebu. Apa lagi yang seputih salju. Sebab semuanya dah kena calit dakwat kekal.

Kita tak boleh nak cakap apa-apa. Sebab kebanyakannya dah ada pakwe dah ada makwe. Dah ada tunang dah ada suami dah ada isteri. Kita tengok daripada jauh je. Sebab bukan dunia je dah jauh berbeza, umur kita pun sama. Walaupun muka kita macam 17 tahun.

Kita cuba juga tengok yang lain-lain. Tapi tak sama. Balik-balik kita teringat yang kita suka. Susah betul bila jadi sang admirer. Sebab risiko orang tak suka kita tu berada di mana-mana. Jadinya baik kita suka diri kita sendiri je. Allah kan ada.

Kita suka u, tapi u biasa-biasa je. Kahhhhhhhh

0 comments: