Nuffnang Ads

Monday, July 2, 2012

Teruknya emosi kau?

Kadang-kadang saya akui saya tak mampu untuk mengawal emosi sendiri. Saya tak mampu untuk meletakkan perasaan tertekan itu di tepi jalan. Errr? Oh kenapa? Sampai satu tahap bila saya dah terlalu tertekan saya akan marah, marah, marah dan marah. Syaitan!

Kebiasaan bila kita tak ada kerja kan? Jadi bila tiba-tiba kerja datang macam puting beliung. Memang habis jahanam segala yg ada. Kita jadi stress dan kelam kabut. Lepas tu tak tahu yang mana nak dibuat dulu. Terasa sangat vangang diri ini.

Entah. Sudahnya saya akan melepaskan marah saya pada insan yang akhirnya akan menjadi malang. Kasihan kan? Siapa? Siapa? Siapa? Bukan pertama, kedua atau ketiga kali tapi sudah banyak kali. Kekadang niat saya cuma mahu bercerita, berkongsi dan mengadu tapi itulah kalau syaitan tengah pasang air cond saya pun jadi makin geram dan geram dan geram dan lagi geram dan geram lagi dan lagi dan lagi dan lagi maka saya dengan si mangsa tu pulak yang bergaduh. Ohh kasihan.

Sebenarnya saya sendiri keliru kadang-kadang tu. Pada apa dan mana keutamaan saya sebenarnya. Keadaan boleh jadi kelam kabut dan tak tentu hala. Dan bila hal tu berlaku, saya sangat benci dengan diri saya. Lepas tu saya nangis. Blerghhhhh~

0 comments: