Nuffnang Ads

Monday, July 21, 2014

Terima kasih sayangs.

Ditikam jemari lain itu ku kira masih mampu ku terima. Kerana itu biasa. Tetapi bila ditikam jemari sendiri itu benar-benar melukakan.

Serasa aku dikhianati. Pertautan yang seharusnya menjadi keutuhan pada satu kehidupan. Yang sepatutnya melambangkan kukuhnya sebuah persaudaraan.

Sumpah aku sudah biasa. Hidup sendiri juga aku selesa. Kerana aku tahu dimana letaknya diri aku di mata mereka. Salah dan silap sentiasa memenuhi ruang mata. Aku tak pernah benar. Aku tak pernah betul.

Allah menjadikan aku sekuat-kuat hambaNya. Melalui perjalanan ini dengan setiap langkah kaki ditusuk duri. Berselisih kaca berpijak paku. Kalau aku berhenti melangkah, mungkin telah lama aku mati. Telah lama aku kalah dengan ujian sendiri.

Kasih sayang yang aku miliki saat ini menghidupkan aku. Bersama Zara. 

Terima kasih Zara.

2 comments:

Unknown said...

sungguh menyayat hati... maksud yg mendalam...

Unknown said...

jk?