Nuffnang Ads

Wednesday, July 2, 2014

I'm okay.

Terlalu lama aku tinggalkan ruangan ini. Mencari kehidupan yang lebih baik atas permulaan yang menyedihkan. Tapi aku kira kesedihan itu cuma seminit dua. Kerana selebihnya aku sangat gembira.

Allah. Dialah sebaik-baik perancang. Dia lebih Mengetahui apa yang baik untuk aku. Segala apa yang berlaku hari ini semua dengan izinNya. Kun faya kun.

Kita menangis bila kehilangan. Kononnya kita sudah putus harapan. Tiada lagi yang terbaik selain dari apa yang ada. Oh betapa silapnya kita kerana menjadikan apa yang berlaku itu satu tudingan jari pada Dia yang mengizinkan segala sesuatu. Hilangnya sesuatu itu kerana Dia mahu mengganti dan memberikan yang lebih baik bukan?

Positiflah dalam kehidupan. Bila mana kau mengharapkan yang terbaik itu hadir dalam setiap sudut perjalanan. Sabar itu ada ganjaran yang takkan kau tahu nikmat dan hikmahnya. 

Allah, aku hanya punya Zara untuk aku serahkan seluruh kasih sayang yang mengalir dalam setiap inci darah dan nafas yang aku hela. Dialah satu-satunya yang aku ada. Selain dariMu, dialah punca untuk aku terus hidup. 

Hidup aku hanya mahukan kasih sayang. Biarlah kita tak punya harta tapi kasih sayang melimpahi segala ruang yang ada.

1 comments:

Anonymous said...

i like....