Nuffnang Ads

Monday, July 21, 2014

Aku sudah lupa.

Satu kenyataan yang aku mula sedar. Aku seperti sudah semakin jauh dariMu. Ini yang aku benar-benar takutkan. Kerana aku sudah semakin dekat denganMu saat itu tapi entah kenapa aku diuji semula.

Susahnya aku menduga bilamana waktu itu aku mencariMu. Bila senang, mudahnya aku lupa. Waktu dan tika ini, aku keliru di dalam permainan wayang hidup sendiri.

Allah, kesempitan yang telah dan pernah Kau berikan menjadikan aku seorang manusia yang berpegang pada tetapnya sebuah perjalanan yang Kau aturkan. Kejian dan cemuhan yang aku terima aku kutip dan telan. Bicara mereka bagaikan tiada iman. Siapakah aku untuk menentang ketentuan? Siapakah aku untuk menolak takdir yang ditentukan?

Saat aku terduduk tersungkur, Kau berikan aku kekuatan. Kau hadirkan kasih sayang. Tapi kenapa aku kian jauh dan lupa padaMu?

Aku sudah lupa pada dhuhaMu. Aku sudah lupa pada taubatMu. Aku sudah lupa pada tahajudMu. Aku sudah lupa pada hajatMu. Aku sudah lupa pada istikharahMu.

Aku lupa dengan istighfar. Aku lupa dengan subhanallah. Aku lupa dengan alhamdulillah. Aku lupa dengan hasbunallahu wani'mal wakeel. Aku lupa dengan hasbiyallahu wani'mal wakeel.

Jauh di sudut hati aku menangis sendiri. Allah, andai aku tahu perincian jalan takdir hidupku pasti aku akan menjadi hambaMu yang terbaik. Pasti setiap saat dan udara yang aku hela di atas bumi ini dihiasi penuh dengan namaMu.

1 comments:

Unknown said...

hrp tidak lupa pada seseorang juga...