Nuffnang Ads

Tuesday, April 29, 2014

Sendiri pun okay-okay je.

Tetiba rasa macam nak memanjangkan isu 'biarlah aku sendiri di ofis' tu. Haha okay gelak tak ikhlas.

Nak ikutkan sejak aku mula bekerja lagi dah macam tu. Entahlah kenapa tapi aku lebih suka membawa diri sendiri. Tempat kerja pertama aku di Unisel Sek.7, Shah Alam. Masa tu memang confirmlah sorang-sorang kot sebab keliling kau semuanya lecturer. Kita tak setaraf la konon~

Aku duduk rumah kakak aku dan lebih suka bawa bekal. Jadi memang aku tak pernah pergi ke cafe. Kalau aku pergi aku rasa macam malu gila semua orang tengok aku scan atas bawah. Serious! Padahal kat situlah dulu aku belajar sebelum kolej tu pindah ke Port Klang.

Lepas tu Fakulti tempat aku kerja pindah ke Bestari Jaya kat Kuala Selangor. Tak lama tu aku dapat dok kat kuarters. Benda sama jugakla yang jadi. Bila tengahari aku akan balik rumah, solat dan tidur kejap. Jarang-jarang aku nak join mereka-mereka tu lunch sekali. Sebab? Waktu lunch tu lah akan jadi waktu dan tempat aku menambah beban di bahu kiri aku tatkala telinga mendengar segala jenis umpatan dan disertakan dengan bibir-bibir becok bersenggama antara satu lain mengeji dan bergosip. World class ayat aku~

Sumpah aku tak pernah berminat dengan situasi itu. Biarlah diorang nak mengata aku sekali pun tapi aku lebih suka dengan cara aku waktu tu.

Macam tu jugaklah bila berpindah ke tempat lain pun. Aku lebih suka tak keluar lunch dan hanya duduk di meja sendiri sambil makan biskut dan roti kalau ada. Sampailah aku kerja dengan kerajaan sekarang ni. Kalau boleh kirim dengan kawan, aku lagi suka. Kalau bawak bekal lagi best, tapi sebelum lunch dah tinggal tupperware kosong okay kesian.

Aku pun tak tahu kenapa aku dijadikan sebagai manusia yang tak suka keluar waktu lunch. Aku rasa macam arghhh malasnya nak bersesak-sesak kat kedai makan panas-panas semata-mata nak makan nasi. Apa ke pelik alasan kau nih? Paling rajin pun aku akan beli bungkus je kat ofis sebelah. Pastu tetap gak makan kat meja sendiri.

Kasihan manusia ini.

0 comments: