Nuffnang Ads

Friday, September 21, 2012

Shopping!

Klik sana klik sini tetiba saya terjumpa satu website online shopping ni. What is this?! Kau tahu apa akibatnya? Kau tahu tak? Hahh?!

I'm drooling. Air liur menitik tup tup tup. (Kau tak payah nak imagine sangat okay)

Eh saya tak sengaja. Betul saya tak sengaja. Saya tak sengaja boleh terjumpa website tu. Satu hari saya mengadap tanpa jemu. Kejap lompat kat Accessories, kejap lompat kat Dresses, pastu lompat lagi kat Tops, pastu lompat kat Pants tapi yang paling lama dok kat Footwear.

Actually website ni bukan jenis yg jual benda baru saja ataupun website yang jual their own product macam ThePoplook tu. Tapi ni lebih kepada kita register as a member then kita jual stuff yang kita nak let go. Tapi tak semestinya semuanya tu benda yang terpakai. Ada jugak orang yang jual something yang dia beli tapi salah size, beli tapi tak pakai, beli pastu menyesal sebab ada design dan kaler yang lagi cantek and so on. So kena pandai carilah lagipun diorang memang attach picture for every stuff. Enjoy tau sebab rasa macam sedang berada di tengah-tengah jualan lelong. So u have to grab it fast otherwise u akan ngences sebab orang lain dah beli dulu. Sebab saya dah pernah frust bila barang yang saya nak dah ada orang beli. Saya lambat 5 minit je lalu saya pun ngences. Kau tahu apa itu ngences? Kau google lah sendirik.

Pastu saya tetiba dah terbeli dua kasut. TERbeli ye kawan-kawan. TAK SENGAJA. Satu dia jual sebab bila sampai rumah tetiba kasut tu terbesar pulak. So it was trying dalam rumah je. Okay la tu kan plus masa barang tu sampai pun dia bagi dengan kotak original termasuk dengan segala span, plastik, harga semua ada. Yang second one pulak dia baru pakai 2 kali tapi still brand new. Macam tak pakai pun ada. Ah sukanya hatiku ini membeli belah tanpa pengetahuan dia. Tapi aku rasa macam berdosa je. Okay lagi 2-3 minggu ke baru aku bukak cerita ngaku salah mintak maaf. Tihtihtih.

Adalah diingatkan kalau nak beli kat website ni u have to trust and pasrah. Kena percaya yang barang tu semua okay based on gambar tu. Then kena pasrah lah kan. Nasiblah kalau tak kena tipu. Kena pandai survey and deal. Jom shopping! Klik sini.


0 comments: