Nuffnang Ads

Friday, September 21, 2012

Setahun sudah.

Dah setahun lebih berlalu. Pemergian dia masih saya rasakan. Sahabat itu.

Selalunya saya akan terasa kehilangan dan rindu pada dia bila waktu saya memerlukan seseorang untuk bercerita tapi takde sorang pun yang ada. Bila detik tu sampai cuma air mata je yang mampu saya luahkan sebagai ganti.

Saya mahu pendengar yang setia mendengar bila saya bercerita. Saya mahu kawan yang menyebelahi saya bila saya betul tapi tetap akan menegur jika saya benar-benar salah. Saya mahu kawan yang sentiasa berada di sisi saya walaupun panggilan saya di waktu dia sudah tidur apa lagi di waktu subuh hari hanya untuk menemani saya yang mengantuk bila tengah memandu. Saya mahu kawan yang sentiasa bersama saya di waktu saya menangis atau ketawa.

Sayang, saya dah tak punya kawan seperti itu sejak dia pergi meninggalkan saya. Selama itu juga terlalu banyak cerita dan kepedihan yang saya simpan sendiri. Menjadikan barah dalam hati ini bagaikan tiada ubatnya walau sekadar penahan sakit. Tiada lagi.

Saya benar-benar rindukan dia. Suara dan tawa dia masih terngiang-ngiang di telinga ini.

An, aku rindu sangat dengan kau. Aku dah takde tempat nak cerita nak gosip lagi. Sekarang ni aku jadi stalker sorang-sorang je dan semuanya aku simpan sendiri.

0 comments: