Nuffnang Ads

Wednesday, September 26, 2012

Babai.

Daripada dulu masa saya bujang bila saya bercinta dan putus saya tak suka nak berkawan dengan mereka-mereka itu. Sebab pada saya bila dah putus tu dahlah. Aphal nak jadi kawan plaks? Sounds so kerek kan? Eheh.

Tapi entahlah sebab saya memang takde rasa macam nak kawan dengan mereka-mereka itu. Sebab saya percaya dengan kata-kata bestfriend boleh jadi boyfriend tapi ex boyfriend susah nak jadi bestfriend. Kalau ada memang saya salute sebab diorang boleh buang segala perasaan yang ada dan selambakan muka bila berhadapan dengan ex tu macam orang buta, tuli dan bisu. Kan? Kan? Kan? Plus kita pun dah kahwin dan macam tak manis sangatlah kot sebenarnya untuk kita nak baik sangat dengan mereka-mereka itu. Jadi kawan tak, jadi musuh pun tak.

Susah bila jadi orang yang pendendam ni. Lagi-lagi kalau hati lebih banyak sakit daripada happy masa tu. Macam mana nak jadi just friend apa lagi bestfriend? Dalam fb saya sendiri takde mereka-mereka itu. Ada tu adalah tapi biasa-biasa je dan kita pun memang tak bertegur. Masing-masing dah ada hidup sendiri. So biarkan saja dan tak perlulah kita ganggu. What i mean is mereka-mereka ni type of yang matang dan boleh berfikir lah kan. Yang rasa okay tak payahlah kita nak delete mereka itu kalau mereka tak kacau pun hidup kita. Unless yang memang nak cari pasal macam kau best memang babai la dah selamat aku unfriend.

Yang macam tak best tu kalau kita boleh jadi kawan dan tak pernah ada masalah dengan dia then tetiba dia remove kita. Pastu kita jd macam 'Eh aku ada salah pape ke?' I dun care at all kalau dia kawin pun tak jemput. Kalau dia jemput pun saya memang TAK NAK datang. Saya kan pendendam. Haha. Cuma saya rasa terkilan sebab before that kita okay je. Boleh contact and gurau-gurau macam kawan. Boleh sembang like nothing happen. Then tetibe aku kena remove pastu kau senyap sebab rupanya kau nak kawin dan macam kau takut sangat aku bukak segala rahsia dengan wife kau. So the conclusion is macam yang kawan saya cakap 'dia takut bini'. Saya kena delete tapi ex yang lain takde plak dia remove. Nampak sangat. But i'm okay. Kita ingat dia tergolong dalam orang yang matang dan boleh fikirlah kan. Rupanya macam budak-budak je.

Sorry to say la. I dun respect u 'man'. Kalau nak buang, buang daripada awal. Bukan dah baik dah boleh jadi kawan pastu tetiba nak buat musuh. Agak-agak best ke ada musuh instead of friend? What the fish.

0 comments: