Nuffnang Ads

Thursday, October 8, 2009

Sakit

Sakit kepala! Mcmtu la aku nak gambarkan mcmana sakitnya kepala aku sejak akhir2 ni. Ntah knp. Makin hari makin teruk. Dahla asyik kena marah konon aku ni suka fikir mslh la asyik nangis la apa la. Bape hari lps sakit kepala makin teruk bila time aku nak blk keje. Agak risau sbb aku nak drive. Bertahan selagi bole! Walaupun bwk keta mcm hape je time tu. Mmg berdenyut2 n berpusing gile. Berpinar je mata ni. Apa yg aku pelik bila aku cuba fokus utk hilangkan sakit ni mesti mata aku bergenang. Lps tu aku menangis. Knp ye? Stp kali aku diam dan cuba kawal rasa sakit ni mcmtu yg jd. Air mata mengalir. Hati rasa sayu sgt. Aku pasti aku tau knp tp aku cuba menafikan. Keraskah hati ini andainya aku sekadar mahu membuktikan yg aku tidak lemah?
Ketara kesakitan ini semakin terasa. Sudah berbulan tp aku diamkan. Kata mereka pergila membawa diri ke klinik. Tp aku menolak. Kata mereka 'biar aku temankan ko pegi klinik..'. Tp aku enggan. Kata aku 'takde papela..aku dah biasa dah ni..jap lg okla..'. Kata hati 'knp masih mahu menyeksa diri wahai fazlina?'. Utk kesekian kalinya. Air mata ini tumpah lg.
Mslh dan tekanan yg menekan amat2 meletihkan. Sudahla dgn mslh low blood pressure aku yg tak pernah berhenti mengganggu. Ditmbh plak dgn sakit kepala ni. Apa lg sakit yg nak dtg lps ni agaknya. Tekanan perasaan serba sedikit dah dpt dikenal pasti. Haihhhh sakit jiwa je yg blum lg. Isk jgnla jd gitu. Aku ckp je. Lemah. Itu sudah pasti. Terlalu lemah rasanya bdn dan jiwa ini. Aku bole rasakan dari hari ke hari hanya kosong yg mengisi ruang hati. Tiada apa-apa. Benar2 kosong.

0 comments: