Nuffnang Ads

Friday, April 3, 2015

Jangan malas untuk sihat.

Dulu masa lahirkan Zara, aku pantang main-main. Serius main-main. Emak bebel pun aku buat keras je. Tak fikir pasal kesihatan tak fikir badan nak pakai lama. 

Tapi tak lama tu aku terfikir sendiri. Badan nak pakai sampai mati weh. Kalau bukan untuk suami pun untuk diri kita sendiri la. Jaga bukan dari segi pemakanan je tapi jugak luaran. Ahah! Masa pregnant aku memang sangat jaga perut dan sekarang memang takde stretch mark, kedut-kedut apa lagi menggerutu dan hitam walau segaris pun tau hewhewhew.

Lepas tu kita boleh amalkan squat ngan abs exercise. Kalau tak tahu boleh youtube. Squat ni bina otot punggung ngan peha. Peha mesti akan jd tough sikit. Dan sebab itulah aku stop sebab habis seluar semua tak muat. Cisssss btul. Takpe ni nak start balik.

Lepas tu makan jamu atau collagen untuk kesihatan dalaman. Cuma apa yang aku tahu bila kita makan jamu, kita tak boleh makan collagen sebab ada yang tak boleh diamalkan sekaligus. Tak sure lah betul ke tak. Jadi kalau tengah makan jamu, kita boleh pakai produk untuk muka. Dalaman makan jamu, luaran boleh exercise dan pakai produk kecantikan la. Sebab kalau collagen ni selalunya luar dalam sekali dia jaga. Mana-mana yang kita suka la kan. Segala vitamin c, collagen, jamu, supplement aku telan. Nak patah pinggang aku kelmarin dok masukkan jamu dalam kapsul untuk makan sendiri.

Bulan lepas aku ngan budak office dah start pergi gym tapi office dah start busy sikit-sikit dengan program jadi dah berapa minggu skip T_____T. Oihhh badan sangat kena jaga la. Nanti belum tua dah menggelebeh sana sini. Lepas tu orang kata kau ada anak seploh walaupun sebenarnya umur kau baru 32 tahun sobsssss.

Yang penting, jangan malas! Jangan malas untuk cantik, jangan kedekut untuk sihat. Cewahhhh gittew padahal asyik beli AJ je tapi untuk supplement berkira kahkahkah. Okbai ngarut apa pun tak tau.

0 comments: