Nuffnang Ads

Sunday, March 29, 2015

Hidupkan aku dari terus lena.

Seminggu ini cukup menjadikan aku pening. Pusing dengan pertelingkahan hati. Pening dengan kekeliruan jiwa. Sungguh.

Ingin saja aku putuskan dan terima. Tapi bagaimana harus aku bermula semula? Tentang sesuatu yang bisa merubah segalanya. Tentang kamu yang mampu menggoyah jiwa.

Tuhan, jalan ini penuh dengan simpang. Yang jika aku pilih semuanya mungkin bisa memberikan bahagia yang telah lama hilang. Untuk kita yang pernah tersungkur.

Aku egois? Menafikan sesuatu yang mula mengambil tempat dalam hidup bukan mahuku sepenuhnya. Sekadar memberi ruang untuk aku benar-benar memahami. Cukup untuk membuka peluang agar kau terus mengambil hati.

Haihhh, berikanlah sikap yang aku mahu. Indahkan hidup dengan jawapan yang aku perlu. Hiasilah jiwa dengan kasih sayang yang satu. Supaya kita, berdua dan hidup bercinta selalu. Hidupkan aku dari terus lena.

0 comments: