Nuffnang Ads

Monday, December 16, 2013

Zara dan susu.

Kat sini ada stalker. Dia dok kat Perlis. Hahahahah semoga dia terasa.

Lega. Itu perkataan yang tepat untuk keadaan aku sekarang. Ah bukan apa pun. Cuma masalah susu Zara berlaku lagi. Dah berapa bulan attendance aku tunggang terbalik huru hara dibuatnya sebab takde stok secara mengejut. Ibu susuan yang ketiga tak mampu nak supply lagi. Jumpa yang keempat tapi rupanya sama sebab rupanya stok dia tak banyak sangat dan tak terlarat nak kejar demand Zara.

Zara, nafsu susu mu umpama nafsu makan mummy pada burger GCB mekdi. Tapi sekarang burger tu dah takde. Temporary je. Sobssssss

Berikutan masalah tersebut, saya sering memohon cuti. Jika tidak saya akan membawa Zara ke pejabat. Saya semakin bingung kerana sampai bila masalah ini akan berakhir? Aku rasa macam propa sangat ayat nih.

Rezeki Zara sentiasa ada. Allah sentiasa membantu. Akhirnya Zara bertemu dengan ibu susuan yang kelima! Lima tau tak lima? Lima!

Keterpaksaan ini bukan satu yang disengajakan memandangkan Zara memang tak nak / reject habis-habisan dengan susu tepung. Masalah ni bukan masalah kecil. Contohnya kalau dia tak ngam dengan diaper A boleh tukar ke diaper B. Tak ngam B boleh pilih yang C. Tidak! Ini masalah susu. Keperluan harian Zara. Makan minum dia. Jadi aku tak boleh ambil mudah dengan benda ni. Bukan aku tak cuba paksa atau pelbagaikan jenama susu untuk try and error daripada susu lembu sampai ke kamben tapi kalau dah sampai tahap muntah-muntah, sanggup ke kita ni nak paksa anak tu minum jugak? Ni lagi budak-budak. Kalau jadi pape? Aku yang putih mata.

Alhamdulillah. Untuk sementara ni, aku harap masalah ni akan berhenti daripada mengganggu sampailah masanya untuk Zara berhenti menyusu sendiri satu hari nanti. Sebab bila susu menjadi masalah, habislah dengan kerja aku pun akan ikut bermasalah. Sebab takde stok nak bagi kat pengasuh nanti jadi aku akan selalu cuti atau bawa dia datang ofis.

Cukuplah Zara, mummy dah tak larat nak berdepan dengan masalah ni lagi. Takkan Zara nak ada 10 ibu susuan kot? Adoi mummy yang stress!

0 comments: