Nuffnang Ads

Monday, December 16, 2013

Antara itu dan ini.

Dalam dunia ni semua orang ada minat dan hobi masing-masing. Satu benda yang dapat melegakan ketensionan kita. Sesuatu yang boleh membuatkan kita lupa penat dan masalah. Satu perkara yang boleh buat kita happy. Katanya.

Tapi kalau dah jadi obses? This is not gooddddddddddddddd! Macam Yuri dalam filem 2012 eheh.

Bukan apa, kita memang tak boleh nak halang minat dan hobi orang. Tapi kalau dah sampai tahap obses sampai buat orang lain rasa tak selesa kan ke tak best. Pastu nanti orang tak puas hati kan dah boleh jadi gaduh. No no no~

Pada aku semua benda dalam dunia ni kena bertempat dan berpada. Tak boleh berlebih-lebih dan tak boleh jugak nak berkurang sangat. Biarlah sama adil dan saksama. Walaupun hakikatnya tiada yang adil dalam dunia ni.

Kita kena tahu kat mana nak letak priority sesuatu tu kat tempatnya. Macam aku sendiri jenis family type. Bila aku kerja aku tetap akan ingat family aku. Teringat anak tu lagilah. Kadang kalau rindu sangat aku call pengasuh untuk tanya Zara. Bila balik kerja pulak itulah masa untuk aku bersama dengan family lepas seharian tak jumpa. Itulah masa untuk kita ber'quality time'. Bonding time katanya. Makan sama, tengok tv sama, main dengan anak sama-sama. Itu aku. Keibuan tak? *kelip-kelip mata*

Aku pun bukan takde hobi dan minat. Tapi itu dah lama jatuh ke tempat ke bape puluh ratus dah lagi-lagi sejak wujudnya makhluk Tuhan paling seksi bernama Dhia Zara. Sebab keutamaan dan masa aku akan selamanya jatuh pada family. Beza babe. Beza.

Biarlah orang nak kata macam lah takde life luar ke atau macam lah tak jumpa diorang lagi dah. Kemon. Allah kurniakan mereka-mereka itu ada sebabnya. Untuk kau hargai, untuk kau nikmati waktu dan ruang, untuk kau sebarkan kasih sayang sesamanya. Kau tahu bila Allah nak tarik balik diorang daripada hidup kau? Kau tak tahu dan takkan tahu. Jadi masa yang ada tu jangan disia-siakan. Jangan pandang remeh dan ambil mudah dengan apa yang Allah dah bagi kat kita.

Apa yang Dia bagi dah sempurna. Cukup sempurna. Kalau kau jenis tak bersyukur je kau akan ketepikan family dan cari hiburan luar untuk puaskan hati dan happykan diri kau mengikut hobi dan minat kau tu. Family lah tempat terbaik untuk kau buang masa, untuk kau enjoy bersama, untuk kau bahagia. Orang luar belum tentu akan sentiasa bersama dalam susah senang kita. Belum tentu menangis bersama bila sampai duka kita. 

Eh kenapa macam emo ni? Hahahahah okbai!

0 comments: