Nuffnang Ads

Monday, November 26, 2012

Amalkan Vitamin C.


Sejak lepas bersalin saya selalu risaukan keadaan tubuh badan saya. Tenaga dan kesihatan dalaman kena dijaga lebih-lebih orang yang baru lepas melahirkan.

Dahlah saya ni berpantang tapi macam tak pantang. Hari-hari kena bebel dengan mak tapi hari-hari jugak saya buat tak tahu. Heeeee.

Mula-mula hari tu saya amalkan minum kolagen dan madu di awal pagi lepas tu minum susu sebelum tidur. Tapi kejap je sebab bila sekali lupa pastu terus lupa lupa lupa. Tak bagus lah macam tu.

Tapi sekarang sejak hampir dua bulan ni saya amalkan makan Vitamin C je. Mula-mula saya tengok orang dok jual pastu tengok la testimoni yang diorang share. Saya pun beli dan cuba sendiri. Mula-mula memang tak perasan sangat pun sebab kita ni tengok muka kita hari-hari kan jadi mana nak notice kalau ada perubahan pape. Tapi entah macam mana satu hari tu saya perasan kat cermin sisi kereta time tengah main cak ba dengan dakcik. Eh eyebag aku dah takde? Eh kulit muka aku dah sekata? Sumpah tak tipu ni. Pastu saya pun happy! Horeyyyyy!

Saya pun tak puas hati lagi dan terus cari apakah perubahan-perubahan lain yang ada. Saya perasan tumit kaki saya dah halus, licin dan lembut. Yang ni memang obvious gila. Saya memang amalkan pakai krim Cosway tapi macam lambat berkesan dan still ada kulit kasar tapi sejak makan Vitamin C ni dah takde rasa kasar walau sikit pun. Try gosok tumit kaki kat betis ke kat kaki sebelah lagi pun rasa halus dan takde rasa kulit mati tu lagi. Weeeeee.

Pastu sekarang ni entah macam mana saya TER jual pulak. Takdelah untung banyak pun tapi boleh lah untuk menambah pendapatan walaupun sedikit. Saya tetap bersyukur. Dalam kesulitan yang Kau berikan ni masih ada lagi pintu rezeki yang terbuka untuk aku dan Zara. Alhamdulillah.

Sape yang rasa nak cuba dan nak tanya pape tu bolehlah inbox saya kat facebook saya ye. Klik je Farz Farzara. Thank you!

0 comments: